پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳ ب.ظ

۰

نسرانه ذوالفقاری فعال سیاسی تالش بزرگ و از کاندیداهای احتمالی مجلس دهم شورای اسلامی اهل شاندرمن؛ ساکن تهران متولد 1358 و از مدرسین دانشگاه است.

به گزارش ماسال نیوز؛ ذوالفقاری در انتخابات نهم نیز از نامزدهای انتخاباتی تالش و با شعار من اصلاح طلبم وارد این عرصه شد. وی فعالیتهای  انتخاباتی خود را در ایام مجاز انتخابات  شروع کرد و در پیش تر از این زمان از حضور ذوالفقاری در منطقه هم خبری نبود آنچنانکه همشهریان وی نیز جز اهالی شیخ نشین از او شناختی نداشتند.
 ذوالفقاری را می توان یکی از کاندیداهای بی پروا دوره گذشته  دانست که در پشت تریبون و گردهمای های رسمی شدیدترین موضع گیری ها را برعلیه نماینده وقت داشت.
خانم کاندیدایی که با این سخنان انتقاد گونه و بی پروا لقب شیر زن تالشی را از طرفدارانش گرفت. گویا حضور وی در انتخابات گذشته فقط جهت حمله به محمد یاری در گردهمایی های رسمی و اعلام همگانی اصلاح طلبی اش بود چرا که اشتیاقی جهت جلب افکار عمومی در سخنان وی دیده نمی شد.
ذوالفقاری اینبار نیز برای نامزدی در انتخابات دهم حضورش را اعلام کرده است اما بار دیگر با درج مقاله ای با عنوان «هر کس نماینده تالش باشد...» در رسانه های مجازی فعالیتش را با حمله های انتقادی شروع کرده است. 
ذوالفقاری در تاریخ 5 فروردین امسال با درج این مقاله و حمله به دولت احمدی نژاد و عملکرد محمود شکری نماینده تالش سر و صدای مختصری در فضاهای رسانه ای تالش بپا کرد. با نگاه به این مقاله میتوان تداعی گذشته داشت و تحلیلی برای آینده که ذوالفقاری  کاندیدای  دوره گذشته با همان جدیت و بی پروایی وارد عرصه انتخابات دهم می شود اما با این تفاوت که اینبار دو گزینه برای حمله در سخنرانی های خود دارد بهمن محمد یاری و محمود شکری و تفاوت دوم در دولتی است که با خط فکری وی نزدیک و حتی مورد حمایتش می باشد.
نسرانه ذوالفقاری ضمن مصاحبه ای با ماسال نیوز به سوالات خبرنگار ما پاسخگو داد:

ضمن تشکر از شما؛ لطفا با ذکر سوابق تحصیلی و همچنین فعالیتهای فرهنگی به طور مختصر خود را معرفی کنید.
بسم الله الرحمن الرحیم. در ابتدا جا دارد از زحمات شما مسولان سایت ماسال نیوز به دلیل انعکاس اخبار منطقه، ایران و جهان عرض تشکر داشته باشم. همچنین سال نو را به تمام هموطنان گرامی، خصوصا مردمان سرزمین زیبای تالش تبریک عرض می نمایم که ابتدای سال مقارن با موفقیت بزرگ در عرصه هسته ای بوده و این پیروزی بزرگ را به تمام مردم سرافراز ایران تهنیت میگویم و امیدوارم در سال جدید به موفقیتهای بزرگی در عرصه سیاست، علم، فن آوری و تکنولوژی دست یابیم.
نسرانه ذوالفقاری هستم متولد اسفند ماه 1358 شاندرمن (شیخ نشین). مقطع ابتدایی را در دبستان شیخ نشین، راهنمایی در مدرسه خرفکوره و متوسطه را در ماسال سپری نمودم. سال 78 در رشته الهیات با گرایش فلسفه اسلامی در دانشگاه زنجان پذیرفته شدم و پس از اتمام  دوره کارشناسی بلافاصله سال 82 در مقطع کارشناسی ارشد رشته فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی تهران به عنوان قطب رشته های علوم انسانی ایران و خاورمیانه به ادامه تحصیل پرداختم. در سال 84 فارغ التحصیل شده و بلافاصله در مقطع دکتری پذیرفته شدم اما بنا به دلایلی نامعلوم در مصاحبه پذیرفته نشدم. در حالیکه اکنون مشخص شده است بیش از سه هزار نفر که واجد شرایط علمی و قانونی نبودند در دوره  دکتری بورس و عضو هیئت علمی شدند که خوشبختانه دولت تدبیر و امید  جلوی این رانتخواری علمی را گرفت. در دوران دانشجویی با انجمن فلسفه و حکمت ایران همکاری داشتم و از همان سال 84 قبل از فراغت از تحصیل تدریس در دانشگاه علمی کاربردی در تهران را آغاز نمودم و همچنین در همایش جهانی دویست سال پس از کانت که در تهران برگزار شد و سخنرانان از  سراسر جهان شرکت داشتند بنده نیز مقاله ای تحت عنوان "ما بعدالطبیعه از دیدگاه کانت" ارائه نمودم. با دانشنامه جهان اسلام نیزهمکاری داشته ام و مقاله ای تحت عنوان "آخوند ملا محمد کاشی" تدوین نمودم. در دوران دانشجویی در مقطع کارشناسی عضو شورای صنفی مرکزی دانشگاه و همچنین عضو انجمن اسلامی دانشجویان بودم. با موسسه بشیر علم و ادب در زمینه چاپ و نشر کتاب همکاریهایی داشته ام و با انتشارات قصیده جهت چاپ کتاب بنده تحت عنوان کتاب جامع منطق همکاری نموده ام و هم اکنون در دانشگاههای تهران در حال تدریس هستم.
در انتخابات مجلس نهم با وجود عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات به دلیل رد صلاحیتهای گسترده، بنده احساس مسولیت نموده و در شرایط  سخت و محدودیتهای سیاسی سنگین و تهمتهای ناجوانمردانه علیه اصلاح طلبان در انتخابات به عنوان تنها نامزد اصلاح طلب در فاصله دو ماه مانده به انتخابات مورد حمایت جبهه مردم سالاری قرار گرفتم. برای اولین بار با برنامه مکتوب، علمی و کارشناسی شده شامل برنامه های کلان فرهنگی و اقتصادی تالش وارد عرصه انتخابات شدم.


خانم ذوالفقاری اشاره کردید به بورسیه های ناحق بیش از 3600 نفر در دولت احمدی نژاد و حتما میدانید در بررسی وضعیت نهایی بورسیه ها در واقع 508 نفر بورسیه آنها لغو اما با پرداخت هزینه مجاز به ادامه تحصیل شدند ، 36 نفر هم که از ادامه تحصیل آنها ممانعت بعمل آمد. در واقع میتوان گفت  36 نفر بودند که به دلیل اظهارات غیر واقعی و گمراه کننده موفق به گرفتن بورسیه شده بودند که از ادامه تحصیل آنها جلوگیری شد و آن 508 نفر هم که بعلت عدم تکمیل مدارک مانند جابجایی و غیره  لغو بورسیه شدندو اینکه بیش از 3600 نفر در دولت دهم بورسیه نا حق گرفته انددرست نیست.
  چه یک نفر باشد یا 508 نفر یا 36 نفر. فرقی نمیکند در چه دولتی باشد در هر حال تخلف ،تخلف است واین تخلف بزرگی بود و کودتای علمی بزرگی در دانشگاهها صورت گرفت و با پایین آوردن تعداد نمیتوان بر کار غیر قانونی سر پوش گذاشت. ضمنا تمام  این 3600نفرلغو بورسیه شدند و از مزیتهای بورسیه همچون پرداخت هزینه توسط دولت، استخدام بعنوان هیت علمی محروم شدند اگر بورسیه حدود 1200نفر به بهانه جایابی هنوز لغو نشده به این دلیل است که فشار بر وزارت علوم کمتر شود چرا که جایابی آنها منوط به پذیرش دانشگاهها شده و چون دانشگاهها تحت اختیار وزارت علومند قطعا این تعداد هم پذیرش نخواهند شد و لغو بورسیه خواهند شد.فقط ممکن است بورسیه حدود دویست نفر که شامل جانبازان و ایثار گران هستند لغو نشود.

تحلیل  شما از رویدادهای جهان، توافق هسته ای ایران در لوزان سوئیس، حمله نظامی عربستان به یمن و فعالیت های گروهکهای تکفیری تروریستی در منطقه جهان چیست؟
آمریکا تحت رهبری اوباما بازیهای عجیب و غریبی را در منطفه شروع کرده و با افزایش تولید نفت شیل از طریق تکنولوژی شکست و شیل علاوه بر تامین نیازهای خود به صادر کننده نفت هم تبدیل شده و تا 5سال آینده احتمال دارد به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده نفت تبدیل شود. به این دلیل منطقه خاورمیانه و نفت و امنیت آن کم کم اهمیتش در نزد آمریکا کم خواهد شد به همین دلیل با اختلاف افکنی و ایجاد جنگهای مذهبی خصوصا بین اهل تشیع واهل تسنن در منطقه سعی در ایجاد آشوب و اختلاف در منطقه را دارد تا بر کشورهای منطقه خصوصا ایران و روسیه و حتی عربستان تاثیر گذارد. نتیجه اینکه شاید در آینده نزدیک شاهد کم شدن قدرت عربستان و روسیه و به چالش کشیدن امنیت انرژی چین از طریق اختلال در عرضه انرژی خاورمیانه توسط آمریکا خواهیم بود. موقعیت اسراییل نیز شاید نزد آمریکا کمی تضعیف شود چرا که با کاهش نیاز آمریکا به نفت خاورمیانه نقش این گماشته آمریکا در منطقه کم اهمیت شده و اسراییل مجبور است برای از دست ندادن حمایت آمریکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
نهایتا اینکه ما باید هوشیار باشیم تا جهت همکاریهای منطقه ای و سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی در جهت اتحاد و همدلی در منطقه حرکت کنیم و ارتباط نزدیکتر با تمام کشورهای مسلمان اطراف داشته باشیم. داعش نتیجه حرکتهای افراطی در منطقه است و شامل سربازان بی کشور و بی ملت و ناشناس و مزدوران اجاره ای هستند که از این پس بصورت سیال و شناور در خواهند آمد و توان تهدید هر کشور و منطقه ای را خواهند داشت که قدرتهای استعماری هم سلاح و منابع مادی در اختیار آنها می گزارند و باید بدانیم که داعش دام قدرتهای بزرگ برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان منطقه است که با ایجاد ائتلافهای صوری غربی عربی نمی توان با آن مبارزه کرد. از یاد نبریم که تفکرات اخوان المسلمینی در کشورهای منطقه خصوصا در سوریه مصر اردن تونس و حتی ترکیه که به تفکرات گروههای تکفیری و داعشی نزدیکتر است در صورت به قدرت رسیدن در این کشورها از جهل مردم سو استفاده کرده و گرایشهای تندروانه تکفیری و داعشی در منطقه گسترش خواهد یافت.

رهبر انقلاب درباره مذاکرات لوزان فرمودند که هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است و لزومی به تبریک گفتن نیست در این مورد اگر مطلب خاصی است بفرمایید؟
اتفاقا  این از ظرافتها و کاردانی ها و دور اندیشی های مقام معظم رهبری است که به موقع صحبت کردند تا طرف مقابل فکر نکند که ما خیلی محتاج توافق هستیم و به آن نیاز داریم و جلوی سو استفاده طرف مقابل و تحمیل نظر آنها بر ما را گرفت و جالب است که در بیست ماه گذشته ما بدون امضا هیچ گونه توافقی با درایت مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری  توانستیم زهر تحریمها را بگیریم و بخشی از دارایییهای خود را آزاد کنیم و دید دنیا را نسبت به خودمان عوض کنیم و توپ را در زمین طرف مقابل بندازیم که این خود جای تبریک دارد.

نظر خود  را درباره عملکرد 8 ساله دولت احمدی نژاد و دو ساله دولت روحانی بیان کنید؟
به نظر بنده بحث اشتغال در کشور ما می تواند به عنوان مهمترین بحث باشد به دلیل اینکه  ایران دارای جمعیت بسیار جوانی است، طبق آخرین سرشماری، حدود 35 درصد جمعیت ایران یعنی بیش از 24 میلیون نفر بین 20 تا 35 سال سن دارند و این نشان می دهد اگر نرخ بیکاری مدیریت نشود و برنامه جامع برای اشتغال در کشور وجود نداشته باشد در سال های آینده، کشور با سونامی بیکاری و چالش های بعد از آن رو به رو می شود. با وجود رشد فزاینده درآمدهای نفتی در دولت احمدی نژاد، اشتغال زایی مطلوبی شکل نگرفت تا حتی در مقاطعی دولت از اعلام این شاخص خود داری می کرد. در آن مقطع برخی کارشناسان، نرخ بیکاری را تا 17 درصد برآورد می کردند. این در حالیست که محمود احمدی نژاد در بسیاری از سفر های استانی خود از ایجاد چندین میلیون فرصت شغلی خبر می داد. نرخ بیکاری در دولت یازدهم در قیاس با دولت دهم قدری کاهش یافته است هنوز اتفاق مهمی در زمینه کاهش بیکاری رخ نداده است اما دولت به این مساله با رشد اقتصادی بیشتر امیدوار است.
در زمینه تورم همه شاهد بودیم که تورم چند برابر شده بود به گونه ای که درسال 84 تورم 14 درصدی داشتیم اما در پایان سال 91 به 31 درصد رسید که در سی سال گذشته بی سابقه بود در حالیکه نرخ تورم در دولت یازدهم 8/9 درصد در مقایسه با دولت قبلی کاهش داشته است.
فساد و ناکارامدی اداری در دولت احمدی نژاد بسیار مشهود بود به گونه ای که بزرگترین اختلاس تاریخی در این دوران اتفاق افتاد درصورتیکه در دولت یازدهم دولت با اقداماتی مانند برخورد با دانه درشتها و اعلام اسامی  بدهکاران بزرگ بانکی به قوه قضاییه سعی در این داشت که در مقابل تداوم فساد ایستادگی کند. مساله بعدی کاهش ارزش پول ملی بود به گونه ای که ارزش پول ملی به کمتر از یک سوم رسید. اما دولت تدبیر و امید سعی در ثابت نگه داشتن ارزش پول داشته و حتی حدود ده درصد پول ملی ما با ارزشتر شده است. در زمینه فرهنگی سختگیری های شدیدی بر عرصه سینما و کتاب و روزنامه نگاری و رسانه ها اعمال شد و نهادهای مدنی این حوزه مثل خانه سینما و انجمن صنفی روزنامه نگاران تعطیل شد. در بحث سیاست خارجی تمام نیروهای قدیمی و باسابقه اخراج و خانه نشین یا سلب مسولیت شدند. احمدی نژاد بدون داشتن دانش سیاسی یک تنه سیاست خارجی کشور را بدست گرفت و هزینه های بسیار سنگینی به مردم و نظام تحمیل کرد تا جایی که با سرپیچی از دستور مقام معظم رهبری خانه نشینی انتخاب کرد و حوزه اختیارات سایر قوا از جمله قوه قضاییه و مققننه را زیر سوال برد اما دولت روحانی در داخل و خارج سیاست تنش زدایی و ایجاد آرامش را در پیش گرفته و سعی در ایجاد ارتباط سازنده با سایر قوا از جمله مجلس شورای اسلامی داشته است. به طور کلی در 8 سال دولت احمدی نژاد با وجود رشد درآمدهای نفتی، نه تنها در زمینه تولید و صنعت پیشرفت قابل توجهی حاصل نشد بلکه با نا کامی هایی نیز همراه بود و احمدی نژاد دولت را با بدهی250 هزار میلیارد تومانی تحویل آقای روحانی داد.

آقای دکتر روحانی مدعی شده اند ما در بهمن ماه سال 93 هیچ گونه تورمی نداشتیم و تورم در آن ماه به صفر رسید می خواستیم نظر شما را درباره این موضوع بدانیم؟
تورم صفر درصدی در یک ماه ممکن است اما هنر نیست و نمی توان گفت همیشه چیز خوبی است چرا که ممکن است با حبس قیمتها و عدم توجه به رونق، ایجاد شده باشد. هر چند دولت موفق شده اثرات دلالی و سوداگری ارز و طلا و مسکن و کالاها را خنثی کرده و تورم 40 درصدی دولت احمدی نژاد را به 16 درصد کاهش دهد اما با وجود تمام دستاوردها، بسیاری از قسمتهای دولت هنوز تنبل و بی تحرک است و برخی از مدیران باقی مانده از دولت قبلی اعتقادی به برنامه های  دولت روحانی ندارند و کارشکنی می کنند.

خوب خانم ذوالفقاری از انتخابات دهم در تالش بزرگ چه خبر؟
خبرها را باید از شما خبرنگاران پرسید. تالش منطقه ای است که به محض اینکه انتخابات برگزار شد و نماینده مشخص شد کاندیداها باید فعالیت خود را برای دوره بعد آغاز کنند. به نظر من، مردم در هیچ جای دنیا به اندازه تالش شور و نشاط انتخاباتی ندارند البته جای تقدیر و تشکر دارد که در دور گذشته ما شاهد مشارکت 92 درصدی مردم در انتخابات در تالش بودیم. تالش بزرگ گفتید. بله تالش واقعا بزرگ است هم مردمان و فرهنگشان و هم محدوده جغرافیایی اش، به نظر میرسد با توجه به وسعت گستردی و دارا بودن سه شهرستان ماسال و شاندرمن، رضوانشهر و تالش مرکزی یک نماینده برای تالش کافی نباشد. اکثر کاندیداها فعالیت خود را کم و بیش آغاز نموده اند. کار خوبیست اما به نظر بنده تبلیغات زود هنگام توسط کسانی که خود در آینده قانون گذاران و ناظران بر اجرای قانون خواهند بود کاریست غیر قانونی یا خلاف قانون.


 گرایش سیاسی شما چیست؟
اصلاح طلبی

شما در انتخاباتهای گذشته ریاست جمهوری  سالهای 69 ، 72 ،76 ،80 ، 84 ،88 و 92  آیا طرفدار نامزد خاصی بوده اید اگر بوده اید در چه حد آیا فعالیتهای ستادی هم داشته اید؟
در سال 76 و 80 به آقای خاتمی رای دادم. در سال 84 به آقای هاشمی و در سال 88 به آقای موسوی و در سال 92 آقای روحانی.


نظر خود را درباره اتفاقات سال 88 بفرمایید؟
باید در این شرایط خوب در کمال ارامش با تسامح و تساهل  بررسی شود و از اشتباهاتش درس گرفته شود.

یعنی شما قبول دارید که در انتخابات 88 تقلبی رخ نداده است و تمامی اتفاقات ترفند دشمن بود و خواص بی بصیرت هم قربانی ها این نقشه های دشمن شدند؟ لطفا نظر خود را صریح در باره فتنه88 بیان کنید؟
اینها همه یک تنه به قاضی رفتن است. نظام انقدر ظرفیت دارد که این قضیه را حل کند و انشالله به زودی با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری حل خواهد شد.


نظر شما درباره حبس خانگی آقایان موسوی و کروبی و همچنین ممنوع التصویر شدن رییس دولت هشتم و نهم چیست؟
در قانون چیزی به نام حبس بدون محاکمه نداریم.

چه شایستگی در خود می بینید که در آقای شکری نمی بینید و این فاکتور باعث شود کاندیدای مجلس شوید؟
بحث درباره شایستگی یا برتری شخصی بر دیگری نیست بلکه همه باید در جهت اعتلای منطقه تلاش کنیم اگر هم نقدی صورت می گیرد درباره برنامه ها و عملکرد های اوست نه درباره شخصیت وی.

با توجه به حمایت شما از محمود شکری در دور دوم؛ عملکرد 3 ساله آقای شکری را تحلیل کنید؟
با تمام احترامی که برای ایشان قایلم اما از ایشان حمایت نکردم. در مورد عملکرد آقای شکری باید گفت ایشان عملکرد مطلوبی نداشتند هرچند شخصیت بسیار سالم و صادقی دارند.البته باید بگویم که برخی کارها نه در توان نماینده است نه  شهرستان پتانسیل آنرا دارد. ولی آقای شکری وعده هایی در مورد اشتغال یا آوردن سرمایه گذار در برنامه های خود دادند که اصلا عملی نشد البته ایشان می توانستند از نظرات و برنامه های سایر کاندیداها استفاده کنند. گرچه در سخنرانی های خود چنین چیزی را وعده داده بودند. به نظرم کاندیداها باید وعده هایی به مردم بدهند که امکان تحققشان وجود داشته باشد.

چرا در دور دوم از آقای شکری حمایت کردید؟
عرض کردم بنده از بین تمامی کاندیداها تنها کسی بودم که از آقای شکری حمایت نکردم. فکر کنم زیاد در جریان انتخابات دور قبل نیستید (۱).


عملکرد چندین دوره ای آقای محمد یاری چطور می بینید؟
اقای محمد یاری منصب نمایندی تالش را به حد یک پدر خوانده تالش ارتقا داد و سعی کرد در تمام کارهای ریز و درشت اعم از اداری و غیر اداری دخالت کند و انتخابات تالش را به یک تجارت انتخاباتی تبدیل کند که تا سالها اثر خود را خواهد گذاشت. مگر اینکه دولت و مسولان عزم جدی برای برخورد و حذف این تجارت انتخاباتی داشته باشند.
 
شما در دوره پیش از استقبال خوبی برخوردار نشدید آیا علت خاصی داشت؟
اتفاقا با توجه به دیر آمدن بنده همانگونه که خود میدانید دو ماه قبل از انتخابات اقدام کردم به  نظرم استقبال خوبی صورت گرفت و به هدف خود نیز رسیدم اما انتخابات دوره قبل نا گفته های زیادی داشت که یک روز در مورد آن صحبت خواهم کرد.

شما در انتخابات گذشته چقدر هزینه کرده اید و این هزینه ها  از کجا تامین شدند؟
مافیای انتخابات در تالش آنقدر هزینه انتخابات را بالا برده که کمترین کسی جرات ورود به این حوزه را پیدا می کند و مطمئن باشید هزینه های جاری و قانونی و ساده برای شرکت در این انتخابات صدها میلیون تومان خواهد بود انتخابات تالش دهها برابر بیشتر از جاهای دیگر هزینه دارد.درباره خودم با وجود کمک دوستان و حزب مردم سالاری بنده شخصا حدود 80 میلیون هزینه کردم و از جایی وام یا قرض نگرفتم همسر بنده تمام هزینه ها را پرداخت نمود جا دارد اینجا از ایشان تشکر نمایم وهمچنین از خانواده ،اقوام و سایر دوستانی که بنده را همراهی نمودند .


در انتخابات گذشته در تمامی سخنرانی هایی که داشتید همسرتان در کنارتان دیده می شد و گاهی وقتها هم بعنوان پیش  سخنران میکروفن بدست می گرفتند و به ایراد سخنرانی می پرداختند اگر امکان دارد همسرتان را به ما معرفی کنید؟
پرویز بابایی کارشناس مهندسی متالوژی صنعتی از دانشگاه علم و صنعت ایران، کارشناسی ارشد رشته حسابداری از تهران که دارای 15 سال سابقه مشاوره مالی و اقتصادی است و از سال77 به کار خبرنگاری و روزنامه نگاری نیز اشتغال داشته است. هم اکنون به عنوان مدیر مالی و مشاور اقتصادی چندین شرکت در تهران فعالیت می کند.

درباره سایت پرایس نیوز که متعلق به شماست بیشتر توضیح دهید؟
این سایت در مرحله آزمایشی هست که متاسفانه هنوز فرصت تکمیل و بازسازی آن نبوده امیدوارم در آینده کاملتر شود.

خانم ذوالفقاری شما اهل شاندرمن هستید و قطعا نام غار آویشو را شنیده اید غاری با بیش از 75 میلیون سال قدمت تاریخی و طولانی ترین غار استان گیلان و به نوعی می توان گفت یکی از کم نظیر ترین غارهای کشور  است. چرا تا کنون این غار آنچنان که باید شناخته شده نشده است و می توان به نوعی گفت گمنام در دل کوهها فقط نامی از او وجود دارد. آیا علت خاصی دارد و آیا می دانید چند وقت از ثبت ملی آن می گذرد  و تاکنون خود شما به این غار رفته اید؟
من تنها کاندیدایی بودم که در سخنرانی های خود بحث جذابیت غار آویشو را مطرح کردم. متاسفانه خیلی چیزها داریم که شناخته شده نیست این دیگه به ضعف مسولان بر می گردد.بله رفتم. در سال 1384 در فهرست آثار ملی طبیعی ثبت شد.

بهترین خاطره ای که در انتخابات گذشته داشته اید؟
سرتاسر خاطره بود شور و شوق و اشتیاق مردم مثال زدنی بود.

تلخترین خاطره زندگی شما چیست؟
خاطره تلخی ندارم تمام زندگی برایم زیبا بوده و هست.

 خانم ذوالفقاری با چه زبانی در منزل صحبت می کنید؟
در منزل با تمام اعضای خانواده تالشی. به دلیل اینکه همسرم ترک زبان هستند با ایشان فارسی. البته ایشان 90 درصد تالشی را یاد گرفته اند. گاهی با همدیگر تالشی صحبت می کنیم.

قیمت سیب زمینی و پیاز؟ خوبه. ارزونه
 
 کواکبیان؟ سیاستمدار دوست داشتنی

 علی مطهری؟ مدرس دوم

برج راه؟ یکی از روستاهای محروم شاندرمن

منصور یوسفی؟ محافظه کار

سهراب امیدی؟ رای نداره
 
 حسین نیرومند؟ نیرومند

  سید محمد اسحاقی؟ اهل فرهنگ

بهمن محمد یاری؟ تاجر انتخات

احسن الله رادمهر؟ دکتری که فوق لیسانس نداشت

 رضا حق جو؟ اخلاق مدار

 عسگر اسلامدوست؟ ماندگار


خانم ذوالفقاری شما آغاز فعالیتهای رسمی خود را از مزار شهدای ماسال با حضور در برنامه ویژه سال تحویل و بعد از آن به اتفاق همسر خود در مزار شهدای شاندرمن عملا شروع کرده اید آیا در این عمل رازی نهفته است و یا کاملا اتفاقی بود؟
اصلا فعالیت انتخاباتی نبوده است. بنده هر سال به خانواده شهدا سر می زنم و سالهای قبل از شرکت در انتخابات نیز بارها لحظه تحویل سال مزار شهدا رفته ام و این کوچکترین کاری است که ما می توانیم انجام دهیم زیرا آزادی و سرافرازی کشور عزیزمان را مدیون خون پاک شهدا هستیم.

آخرین باری که  از سایت ماسال نیوز بازدید کرده اید؟ امروز

نظر کلی اگر پیرامون سایت ماسال نیوز دارید بفرمائید؟
تقریبا هر روز به سایت شما سر میزنم و خبرهای منطقه را پیگیری می کنم. باز هم جا دارد از مسولان سایت تشکر نمایم به خاطر اینکه اخبار منطقه خصوصا ماسال و شاندرمن را در اختیار مردم قرار می دهند اما این سایت گا هی در انعکاس اخبار متعصبانه برخورد می کند.

به عنوان سخن آخر اگر مطلبی هست بفرمائید؟
برای تمام مردم ایران خصوصا مردمان سرزمین تالش آرزوی پیروزی و موفقیت دارم. امید است در سال همدلی  دولت و ملت بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، ملت ایران به آرزوهای خود در زمینه پیشرفت اقتصادی، عزت منطقه ای و بین المللی و عدالت قضایی برسند. از شما و مدیریت محترم تشکر می کنم که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید و با صبر و سعه صدر به سخنان بنده حقیر گوش دادید.



تکمیلی:
۱. قابل ذکر است که در همایش رسمی دور دوم انتخابات گذشته در بخش مرکزی تالش لیست تمامی فعالین سیاسی که از محمود شکری اعلام حمایت کرده بودند قرائت شد که در این متن نام خانم نسرانه ذوالفقاری هم در کنار سایرین توسط شخص قرائت کننده اعلام شد. البته این حمایت مورد تایید ذوالفقاری نمی باشد.

انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۲
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی