پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۲۷ ب.ظ

۴

از اداره اوقاف و امور خیریه ماسال چه خبر؟

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۲۷ ب.ظ

درحالی که اوقاف پیش از این دلیل عدم راه اندازی اداره ماسال را نداشتن جا عنوان کرده بود و با وجود تحویل یک ساختمان به اداره کل اوقاف، هنوز اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ماسال راه اندازی نشده است.

ماسال نیوز اوقاف ماسال

به گزارش ماسال نیوز، هشتم شهریور ماه سال گذشته، حجت الاسلام والمسلمین سید هادی موسوی امام جمعه ماسال با انتقاد از عدم وجود اداره اوقاف در ماسال، خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مسئولان شهرستان شد.


خطیب جمعه ماسال در این سخنرانی به صراحت گفت: «چه معنی دارد که چهار شهرستان را داده اند دست یکنفر».


پس از این سخنرانی بود که مقاله ای با عنوان «مدیریت اوقاف تالش کم کاری هایش را در ماسال جبران کند » در ماسال نیوز منتشر شد و اداره اوقاف تالش در پاسخ به این یادداشت جوابیه ای ارسال نمود.


نکته ای که در  این جا اهمیت دارد این است که در این جوابیه، اوقاف تالش 19 شهریور 92، علت اصلی عدم وجود اداره اوقاف در ماسال را عدم همکاری مسئولان شهرستان عنوان کرده بود:


«ریاست محترم این اداره از زمان حضور خود در اداره اوقاف تالش بیشترین پیگیری را جهت تشکیل اداره در ماسال داشته است که در سفر استاندار سابق در جلسه فرمانداری ماسال عنوان کرده که نهایتاً منجر به اخذ مجوز از سازمان گردیده اما متاسفانه عدم همکاری مسئولان شهرستان ماسال که می بایست مکانی را در اختیار قرار دهند و مقدمات را فراهم کنند مواجه شده است».


پس از این بود که سید رضا جوادپور فرماندار سابق ماسال، مهرماه سال گذشته با پیگریهایی که انجام داد ساختمان بلا استفاده محوطه دامپزشکی ماسال را در اختیار اوقاف قرار داد تا امکان راه اندازی اداره اوقاف در ماسال فراهم شود(+).


اما علارغم در اختیار قرار گرفتن ساختمان برا ی اوقاف، این اداره همچنان غیر فعال است و تنها تابلویی بر سر درب آن نصب شده است و برگه ای نیز مبنی بر تماس تلفنی با اوقاف تالش و عدم مراجعه به این اداره  بر درب ورودی آن چسبانده شده است.


سید حامد میرحسینی، رئیس اداره اوقاف تالش، ماسال، رضوانشهر و آستارا پیش از در رابطه با عدم فعالیت اداره اوقاف ماسال به ماسال نیوز گفت: «تمام کارهایی که برای فعال شدن این اداره باید از سوی اداره تالش صورت می گرفت انجام شده است».


حال باید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان پرسید که: چرا با وجود همکاری مسئولان شهرستان ماسال جهت در اختیار قرار دادن مکان برای راه اندازی این اداره، همچنان مردم شهرستان باید در انتظار بمانند؟


آقایان مسئول! 17 سال از شهرستان شدن ماسال و شاندرمن می گذرد اما همچنان این شهرستان از وجود ادارات فرهنگی اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی بی بهره است. پیشنهاد ما این است که در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» این ادارات فرهنگی را در شهرستان ماسال راه اندازی نمایید تا مردم شمّه ای از مدیریت جهادی را نیز از سوی شما حس نمایند.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۷
ماسال نیوز

نظرات  (۴)

اصل قضایا اینها نیست که شماها فرمودید؟؟؟ تازه اگر اینجا اوقاف دایر شود اداره نیست شعبه هست باز بیشتر امورات تحت اختیارتالش میباشد.اگراداره دایر شود تالش اداره اش باید جمع شودچون اماکن متبرکه پردرامدی ندارد چند تااماکن درجه3 برایش میماندبخاط همین چون بین استارا وماسال رضوانشهر واقع شده اداره تاسیس کردند که همه این شهرستانها زیرنظران باشد..بیشتر اماکن متبرکه ودرامدزا منطقه ماسال ورضوانشهر واستارا دارد..درضمن خیلی اماکن وقفی مثل مغازه وساختمان مسکونی وزمین کشاورزی توشهرستان ماسال وشاندرمن ورضوانشهرهست که ماهیانه وسالانه اجاره اش را اوقاف تالش میگیرد..درهرصورت این مشگل حل نخواهد شد
شماکه میگید هشت ماه گذشته بفرمایند فرماندار وامام جمعه چندبار موضوع را از اداره کل اوقاف پیگیری کردند چقدراعتباربرای راه اندازی این اداره وخرید ملزومات مثل کامپیوتر ومیزوصندلی اختصاص دادند اصلا فرماندار تاحالاازمکان فعلی دیدن کردند اصلا فضا مناسب اداره هست وووو

سلام 

متاسفانه امکانات لازم برای تشکیل این مکان از جمله خودروی اداری و مجوز نیرو از طرف فرمانداری انجام نشده است

از طرفی اداره کل اوقاف نیز با کمبود شدید نیروی با تجربه جهت کار در آنجا مواجه شده است و با حذف یک کارمند از هر اداره ای، آن اداره فعالیتش فلج خواهد شد.

مهمترین دلیل اینکه اوقاف تا حالا افتتاح نشده است این است که موضوع فرهنگ برای فرمانداریها زیاد اهمیت ندارد و شکم و مسائل مادی بسیار مهمتر است فرماندار قبلی می گفت اوقاف باشد یا نباشد چه نفعی برای ما دارد من به خاطر امام جمعه این کار را انجام می دهم درد اصلی این است 

اگر فرماندار احساس نیاز میکرد یک روز هم درب آنجا بسته نبود.

با سلام 

درخصوص مطلب راه اندازی اوقاف بنده بعنوان منبع آگاه عرض میکنم اگر اوقاف ماسال تابحال راه نیافتاده فقط و فقط مقصر مسئولین شهرستان ماسال میباشند

چراکه اگر از فرماندار محترم اسبق و فعلی و هر مسئول عزیز دیگری در شهرستان سوال کنید شما برای پیگیری این موضوع چند بار به خودتان زحمت دادید حداقل تا استانداری یا اداره کل اوقاف گیلان مراجعه کنید جواب می شنوید هیچ بار.

اگر در شان خودشان نمی نبینند مراجعه کردن به اداره کل اوقاف را حداقل برای یک نفر از کارشناسان خودشان این شان را قایل میشدند تا به این نهادها مراجعه می نمود و پیگیری میکرد.

الان آستارا با توجه به اینکه حتی ساختمان برای اداره اوقاف ندارد ولی به شما قول میدهم با توجه به دیدار اخیر نماینده محترم مجلس آستارا دکتر سردار صفر نعیمی و معاونین فرماندار و تعدادی دیگر از مسئولین با مدیرکل محترم اوقاف حاج آقا عادلی به زودی شاهد افتتاح ساختمان خواهند شد.

چرا ؟ چون مسئولین دلسوز شهرستان آستارا پیگیر موضوع هستند و کاملا همکاری می نمایند.

چون اعتبار برای تجهیز اوقاف درنظر گرفتن

چون  برای جذب نیرو نهایت سعی خودشان را کرده اند.

سه وظیفه مهم فوق و همچنین تحویل خودروی اداری برای راه اندازی اداره اوقاف از ضروریات است که تماما وظیفه فرمانداری شهرستان است.

دوستان عزیز مسئول در شهرستان اگر بخواهید میشود .  لطفا بخواهید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی