پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۲۴ ب.ظ

۰

مراسم اختتامیه طرح سرشماری کشاورزی شهرستان ماسال با حضور آمارگیران و مسئولان شهرستان عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد.

سرشماری کشاورزی ماسال


به گزارش ماسال نیوز، مراسم اختتامیه طرح سرشماری عمومی کشاورزی که 5 پنجم مهر ماه با فرمان رئیس چمهور همزمان با سراسر کشور در شهرستان ماسال نیز آغاز شده بود عصر امروز شنبه 24 آبان در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد.

فرماندار ماسال در این مراسم با تشکر از تلاش 45 روزه آمارگیران و مسئولان ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان گفت: جمع آوری آمار صحیح کشاورزی و دامداری در شهرستان ها می تواند مبنای برنامه ریزی درست برای پش بینی نیازمندی ها در کشور باشد.

محمود قاسم نژاد افزود: برنامه ریزی های کلان کشور جهت واردات کالاهای کشاورزی و دامی بر اساس آمار موجود انجام می شود و هر چقدر این آمار صحیح تر باشد برنامه ریزی ها نیز دقیق تر و اجرایی تر خواهند شد.

وی با عنوان این نکته که آمار صحیح، افقی روشن را برای برنامه ریزان تداعی می کند گفت: سرشماری عمومی کشاورزی می تواند روند کاهش اراضی مزروعی و افزایش تعداد بهره برداران را روشن سازد.

رئیس ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان ماسال ادامه داد: اگر زمین های کشاورزی به سمت خرد شدن بیشتر برود و تعداد بهره برداران افزایش پیدا کند وابستگی کشور به محصولات استراتژیک کشاورزی نیز در آینده بیشتر خواهد شد. 

در ابتدای این جلسه کیمیا تنهایی معاون فنی و اجرایی ستاد سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان ماسال با اشاره به وقوع برخی مشکلات در اجرای طرح برای آمارگیران گفت: خوشبختانه آمار خوبی در سطح شهرستان جمع آوری شده است و این امر جز با همکاری مسئولان محلی و شهرستان رقم نمی خورد.

وی افزود: در مجموع بیش از 15 هزار خانوار در شهرستان ماسال مورد سرشماری کشاورزی قرار گرفتند که بیش از 10500 بهره بردار کشاورزی را شامل می شد.

محمدباقر فتحی کارشناس و مسئول اجرایی طرح در بخش شاندرمن نیز در این جلسه گفت: در سرشماری کشاورزی به دلیل اینکه با داده های مالی کشاورزان سر و کار داشتیم بصورت طبیعی با برخی مقاومت ها در ارائه آمار روبرو شدیم که خوشبتانه توانستیم با وجود این مقاومت ها آمار خوبی جمع آورری نماییم.

سرشماری کشاورزی ماسال


انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۴
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی