پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

سه شنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۰۸ ب.ظ

۰

تیم حفاظت و تشریفات رئیس جمهور که برای بررسی اوضاع قبل از سفر رئیس جمهور به گیلان آمده بود به دستور استاندار به هتل انتقال داده شده و از آنجا ممنوع الخروج شدند.

به گزارش ماسال نیوز، عبدالرضا سالمی نژاد با ذکر خاطره ای از رحمن انصاری جوینی در کتاب استاندار آسمانی ماجرای جالب برخورد دکتر علی اخوین انصاری استاندار شهید گیلان با تیم تشریفات و حفاظت بنی صدر در سفر به استان نوشت:


«یک بار که بنی صدر قصد بازدید از گیلان را داشت دو روز قبل از آن یک تیم امنیتی در فرودگاه رشت پیاده شد تا اوضاع قبل از سفر را چک کرده و فضای امنیتی را برای ورود بنی صدر آماده نماید.

خبر که به انصاری رسید، او از من پرسید: اینها کی هستند؟

پاسخ دادم: اینها تیم حفاظت و تشریفات مخصوص رییس جمهور هستند که آمده اند تا مسیر حرکت رییس جمهور و محلهای سخنرانی اش را بازرسی و آماده سازی نمایند.

او بلافاصله گفت: همه اینها را ببرید هتل، بخوابند. بعد ادامه داد: به آنها بگویید: حق ندارید هتل را ترک کنید. 

رییس این تیم ناراحت شد و گفت: آقای استاندار این دستور عواقب بدی دارد و ...

شهید انصاری جواب داد: اینجا استاندار من هستم و بنده هم مسوول جان ایشان هستم شما بروید استراحت کنید.

این دستور در آن روزها که بنی صدر در بین مردم و مسوولان از محبوبیت خاصی برخوردار بود خیلی برایم غریب می نمود و هنوز فاصله زیادی با این روشنگری داشتیم که عاقبت بنی صدر به کجا می انجامد.

دو روز بعد وقتی بنی صدر از پلکان هواپیما در حال پیاده شدن بود شهید انصاری جلویش رفت و با حالت روحی کاملا برتر و مسلط به بنی صدر گفت: من به عنوان استاندار، از طرف مردم شریف گیلان از حضرتعالی می خواهم که هر چه زودتر خود را با مجلس شورای اسلامی که خونبهای ملت است و عصاره تصمیم گیری های مردم است، هماهنگ کنید و در انتخاب آقای رجایی سریعتر عمل کنید.

بنی صدر برای لحظاتی حسابی جا خورد. این بیانات نشانه تعارض فکری شهید انصاری با بنی صدر بود؛ چیزی که در آن لحظات، همه را به تعجب انداخت.

بنی صدر با ناراحتی پاسخ داد: این عوض خوش آمدگویی شما بود.

شهید انصاری با حالت تاکید گفت: نظر بنده این است که خود را با مجلس هماهنگ کنید. پس از اینکه سفر دو روزه بنی صدر در گیلان به اتمام رسید هیأت همراهش برای پیگیری امور یک هفته در گیلان باقی ماندند ما آنها را به ویلاهای آب منطقه ای استان بردیم. پس از عزیمتشان رییس آب منطقه ای نامه ای به ما نوشت که در مدت حضور هیأت همراه دولت در ویلاها مبلغ 21500 تومان هزینه شده است لطفا آنها را به این اداره پرداخت نمایید. شهید انصاری هم نامه ای به روی آن نوشت و آن را به دفتر رییس جمهور فرستاد تا آن را پرداخت نماید.



انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۴
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی