پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

دوشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵ ق.ظ

۰

تنها شهید سال 88 ماسال و شاندرمن را بشناسید + عکس

دوشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵ ق.ظ
 این شهید که متولد روستای کوره جان شاندرمن است در شهریور سال 88 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید حسن سلمانی کوره جان در تایخ دوم مرداد سال هزار و سیصد و شصت در خانواده ای متدین، روستایی، و کشاورز در روستای کوره جان از توابع شاندرمن شهرستان ماسال استان گیلان دیده به جهان گشود.

 اولین فرزند خانواده بود. شش سال و نیم داشت که پدرش به دلیل مشقت زندگی و تامین مخارج زندگی مجبور شد به کرج مسافرت کند و پیش پسر دایی خود کار بنایی انجام دهد.

 زمانی که هفت ساله شد و باید به مدرسه می رفت پدرش در کرج بود به خاطر همین پدر بزرگش (پدر مادرش) او را به خانه‌ی خود در روستای خلورجان – پیر سرا برد. چون مدرسه‌ی ابتدایی نزدیک خانه‌ی آنها بود اول ابتدایی را در دبستان حر خلورجان و دوم تا پنجم را در دبستان دین و دانش کوره جان سپری نمود. تحصیلات راهنمایی خود را در مدرسه قدس ملک بگور واقع در روستای شیخ نشین به اتمام رساند.

 حسن سلمانی در کنار تحصیل، عضو پایگاه حضرت علی بن ابیطالب (ع) شیخ نشین و یکی از نیروهای فعال آن پایگاه بودند.

حسن به پدر و مادرش در زمینه کشاورزی مخصوصا در زمینه شخم زدن مزارع کمک زیادی می کرد.


 شهید سلمانی دوره متوسطه را در دبیرستان شبانه روزی شهید چمران شاندرمن ثبت نام کند.

او فردی مذهبی و عاشق اهل بیت(ع)  بود و ارادت خاصی به امام حسین (ع) داشت. از آنجا که کلید مسجد صاحب الزمان (عج) کوره جان را هیآت امنای مسجد به خانواده ایشان سپرده بودند در مسجد فعالیت فراوان داشت؛ در اواسط تحصیل از طریق دوستان خود با خبر شد که نیروی انتظامی برای جذب نیرو اطلاعیه زده است و از آنجایی که علاقه ی زیادی به رهبر و نظام و دفاع از آرمانها و مقدسات جمهوری اسلامی ایران داشت با مشورت با خانواده و دوستان و آشنایان در آزمون نیروی انتظامی شرکت کرد. در آن زمان تصمیم داشتند داخل مسجد صاحب الزمان (عج) را تعمیر کنند. نذر کرد تمام مسجد را با پدرش درست کند تا در آزمون نیروی انتظامی قبول شود. در سال 1377 لباس مقدس نیروی انتظامی را به تن کرد و به جمع سربازان گمنام امام زمان (عج) در قالب نیروهای جان بر کف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیوست.

 از سال 1380 به مدت سه سال در شهرستان طارم استان زنجان تحت آموزشهای ویژه نیروی انتظامی قرار گرفت و پس از طی مراحل آموزشی و احراز شرایط لازم و چند ماه انجام وظیفه در این استان از سال 1380 تا سال 1383 در استان سیستان و بلوچستان در یکی از مناطق محروم و پر خطر مشغول به انجام وظیفه شد و پس از طی مراحل مختلف جهت انجام وظیفه به شهرستان رامسر از توابع مازندران منتقل شد.

 در سال 1382 اقدام به سنت مقدس ازدواج از یک خانواده روستایی و متدین از یکی از روستاهای مجاور زادگاه خود نمود و همسری را برای خود برگزید.

 در مرداد ماه سال 1386 و در نقل و انتقال درون سازمانی نیروی انتظامی، شهید سلمانی به استان هرمزگان منتقل و از طرف ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این استان نیز به شهرستان بندر لنگه و از آنجا به پاسگاه بندر مقام جهت انجام وظیفه اعزام شد. در طی چند سال خدمت نامبرده در پاسگاه و مراکز انتظامی مختلف علی الخصوص در بندر لنگه، ایشان به حسن شهرت، خوش خلقی، صداقت در رفتار و گفتار و جسارت و شهامت در کردار و عمل شهره عام و خاص و بخصوص فرماندهان و مسئولان ارشد بود به همین خاطر از سال 1387 مسئولیت فرماندهی پاسگاه بندر مقام به ایشان واگذار گردید.

این سرباز گمنام امام زمان (عج) در تاریخ بیستم شهریور ماه 1388 مصادف با روز شهادت مولی متقیان حضرت علی (ع)، در سن 28 سالگی در یک درگیری و در دفاع از پرسنل خود در پاسگاه مقام شهرستان بندر لنگه به شهادت رسیدند.

از این شهید والامقام یک دختر 4 ساله به نام شقایق به یادگار مانده است.

روحش شاد و یادش گرامی

تهیه کننده : محمدجواد روشندل
انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۳
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی