پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

پنجشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۲۷ ب.ظ

۰


نامزد دوره نهم مجلس شورای اسلامی در حوزه تالش بزرگ با اشاره به فعالیت تخریبی گروه های تروریستی مانند داعش علیه اسلام گفت: آنها ضمن خدشه دار کردن چهره اسلام، در حال ترویج اسلام هراسی هستند اما اولویت اول ما براساس فرمایش رهبر انقلاب حفظ وحدت است.
محمدرضا سلامی

محمد رضا سلامی ریک، یکی از فعالان سیاسی اهل تسنن تالش بزرگ و کاندیدای دوره پیش انتخابات در حوزه تالش بزرگ در حاشیه مصاحبه تفضیلی اش با ماسال نیوز به نکات جالبی در باب وحدت بین اهل تسنن و تشیع اشاره کرد.

وی در بخشی از این گفتگو با اشاره به حضور اهل سنت شافعی مذهب در منطقه تالش گفت: تالش و مردم بزرگوار آن، نماد وحدت اسلامی در کشور هستند بنابراین تفکیک این دو قشر از جامعه تالش امری محال و به دور از دسترس است. بنده معتقدم که فصل الخطاب این مباحث فتوای مقام معظم رهبریست ایشان فرمایش کرده اند هر کس چه آگاهانه چه نا آگاهانه بین اهل سنت و شیعه اختلاف افکنی و تفرقه ایجاد نماید مزدور صهیونیست و مزدور دشمن است، وقتی که در یک کشور مرجع عالیقدر و رهبر عظیم الشان آن این فتوا را به همه آحاد جامعه میدهد چه لزومی دارد که تفرقه افکنی کنیم.

سلامی تأکید کرد: وقتی خدا پیامبر و اهل بیت (ع) ما یکیست چه لزومی دارد ما بیاییم به فریاد بپردازیم، در بحث تقریب مذاهب ما باید بیاییم بر روی مشترکات کار کنیم چون همه ما یک هدف داریم و آن تعالی نظام و انقلاب و پاسداری از خون شهدا است که ما پایبند به این مسائل هستیم.

این فعال سیاسی اهل سنت ادامه داد: در این برهه از زمان که گروهک تکفیری تروریستی داعش، وهابی و ... در خاورمیانه چهره اسلام ناب محمدی (ص)  را خدشه دار و اسلام هراسی را ترویج می دهند مطابق فرمایشات رهبری و بزرگان، حفظ وحدت و انسجام اسلامی اولویت است و من بعنوان یک اهل سنت شافعی مذهب وحدت را از خانواده خود شروع کرده ام بطوری که همسر من شیعه است؛ مادر من شیعه است دوستان بنده شیعه هستند.

نامزد دوره نهم مجلس شورای اسلامی در حوزه تالش افزود: این مسئله اصلا در تالش قابل تفکیک نیست؛ بنده در مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی و تمامی مراسمات مذهبی سیاسی در صف اول عزاداری هستم ما این چیزها را نداریم. امام حسین (ع) را نباید محدود به یک مذهب کرد امام حسین (ع) یک امام جهانیست بنده بعنوان یک اهل سنت شافعی مذهب اعتقاد بر این دارم که من اگر در نماز خود به اهل بیت پیامبر درود و صلوات نفرستم نماز بنده باطل است، چه کسی میخواهد فتنه را ایجاد کند ما هر گز تسلیم فتنه نخواهیم شد.

شایان ذکر است متن کامل مصاحبه محمد رضا سلامی هفته آینده در همین پایگاه خبری منتشر می شود.

انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۳
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی