پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۰۶ ب.ظ

۰

آیا دولت به دنبال جنجال آفرینی علیه مجلس است؟!

سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۰۶ ب.ظ
صبح امروز رئیس دولت یادهم در حالی گزینه پیشنهادی خود برای وزارت علوم را معرفی کرد که فرد مورد نظر مشخصاتی مشابه گزینه های پیشین دولت برای این وزارت خانه را دارد.
آشتیانی


به گزارش ماسال نیوز، فخرالدین احمدی‌ دانش‌آشتیانی شخصیتی است که صبح امروز سه شنبه از سوی نهاد ریاست جمهوری به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری معرفی شد.
اما چند نکته مهم درباره این گزینه پیشنهادی دولت، این سوال را ذهن متبادر می سازد که آیا دولت یازدهم برای گزینه پیشنهادی وزارت علوم در حال رهبری یک جریان رسانه ای بر علیه مجلس شورای اسلامی است و آیا دولت می خواهد به جدال خود با مجلس بر سر عناصر مرتبط و حامی فتنه 88 ادامه دهد:

طراح خروج بسیج از دانشگاهها:
دانش آشتیانی کسی است که طرح خروج بسیج (بسیج دانشجویی) از دانشگاهها را ارائه داده بود. موضوعی که خود در این باره می گوید:

«طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت برود و در همان مناطق ثبت‌نام کند، ما هم همکاری می‌کنیم و فرم‌های عضویت را از طریق نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به افراد علاقه‌مند می‌رسانیم. آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه را ‌یادآوری می‌کردیم. یادم می‌آید که آقای‌ هاشمی هم تقریباً نظر ما را داشت. در نهایت رأی‌گیری شد و نظر ما تأیید شد. از جلسه که بیرون آمدیم، آن دوستان به من گفتند که شما خیانت بزرگی به دانشگاه‌ها کردید» (+).

وبسایت دانشجویی «پیک دانشجو»، دانش آشتیانی را از اعضای اصلی اتاق فکر فتنه دانست و نوشت: «(دانش آشتیانی) عضو اصلی اتاق فکر جریان فتنه ۸۸ مستفر در وزارت علوم بود».
موضوعی که در گزینه های پیشنهادی قبلی نیز مهم ترین دلیل در عدم کسب رأی اعتماد نمایندگان ملت شده بود.

پایگاه خبری دانشجویی «دانشجو آزاد» نیز در همین رابطه نوشت:
«دانش آشتیانی در حقیقت آیینه تمام نما و عصاره ای از توفیقی، ظریفیان، خانیکی و میلی منفرد است. وی از مرتبطان اصلی فعالان و محکومان فتنه ۸۸ (غلامرضا ظریفیان، عبدالله رمضان زاده، جعفر توفیقی، جعفر میلی منفرد و هادی خانیکی) می باشد».
از سوی دیگر، بر اساس قانون، رئیس دولت موظف است در صورت رد گزینه های پیشنهادی، به دنبال معرفی افرادی باشد که ایرادات وارد شده به گزینه پیشنهادی قبلی را نداشته باشد.
امری که به نظر می رسد حسن روحانی بدون در نظر گرفتن آن گزینه ای را معرفی نموده است که عصاره ای از گزینه های مورد اختلاف دولت و مجلس است.
این موارد نشان می دهد که دولت برای اینکه مجلس شورای اسلامی بدون در نظر گرفتن وظایف قانونی خود و تنها به جهت غوغای رسانه ای ایجاد شده مجبور شود به نظر دولت تمکین نماید.
امری که بر خلاف نظر رئیس جمهوری است که مدعی احترام به وظایف قانونی نمایندگان ملت می باشد.

انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۰
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی