پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۴ ب.ظ

۰

حادثه دلخراش عصر امروز در روستای تاسکوه ماسالی در حالی رخ داد که ذکر نکاتی چند درباره عوامل وقوع این حادثه ضرورت دارد.

یادداشت


به گزارش ماسال نیوز، عصر امروز در یک سانحه دلخراش رانندگی در حالی پدر یک دانش آموز مدرسه شبانه روزی تاسکوه ماسال در مقابل فرزندش جان باخت که برخی عوامل در مرگ این فرد دخیل بودند:

اولین و مهم ترین دلیل مرگ این فرد، بی توجهی خود وی به قوانین راهنمایی و رانندگی و داشتن سرعت بالا در مسیر بود که منجر به عدم توانایی وی در کنترل فرمان ماشین و در نتیجه انحراف و واژگونی وسیله نقلیه شد.

دومین عامل در مرگ این فرد، شدت حادثه رخ داده بود. به گفته شاهدان ماجرا، فرد حادثه دیده از ناحیه سر به شدت دچار له شدگی بود که این امر خود در مرگ وی نقش زیادی داشته است.

سومین عامل تأثیرگذار در این حادثه دلخراش، مسافت زیاد اورژانس از محل حادثه بود؛ ضمن اینکه قرار گفتن شهر ماسال در مسیر و ترافیک موجود نیز خود عاملی در به درازا کشیدن شدن زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه می شود و در هر صورت به نظر می رسد مدت زمان 15 دقیقه حداقل زمان ممکن برای گذر از مسیر بیمارستان به شهر ماسال، گذر از شهر ماسال و گذر از مسیر پر پیچ و خم مسیر با توجه به پرترافیک بودن آن باشد.

در خصوص این عامل که به مدیریت شهرستان نیز بر می گردد ذکر چند نکته لازم و ضروری است:

با توجه به مسافت زیاد روستای تاسکوه با اورژانس و بیمارستان رسالت، مسئولان شهرستان باید تدابیر لازم را اتخاذ نمایند. کما اینکه در گذشته ای نه چندان دور و براساس دستور فرماندار سابق، آمبولانس هلال احمر شهرستان در تمام روزهای هفته از ابتدای صبح تا غروب آفتاب در روستای تاسکوه مستقر می شد که بنا به دلایلی نامشخص، این امر هم اکنون تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه صورت می گیرد.

از طرفی، با توجه به مسافت زیاد مسیر ییلاقی ماسال و گردشگرپذیر بودن جاده ماسال به ییلاق، وجود یک دستگاه آمبولانس در این مسیر ضرورت دارد. 

نکته دیگر درباره وقوع حوادث و آتش سوزی هاست. با توجه به اینکه جاده ماسال به شالما مسافت بسیار طویلی را داراست وجود خودروی آتش نشانی نیز در محل ضرورت دارد و بنا به همین ضرورت، در گذشته یک دستگاه و محوطه آتش نشانی نیز به این محل اختصاص داده شده بود که متأسفانه هم اکنون علارغم وجود محل آتش نشانی، خودروی مورد نظر در محوطه آتش نشانی شهردرای ماسال در حال خاک خوردن است که در این باب نیز لازم است مسئولان مربوطه پاسخگو باشند.

چهارمین عامل تأثیر گذار در فوت فرد مورد نظر که در واقع عامل تأخیر در رسیدن اورژانس به محل حادثه می شود عدم وجود اپراتور اورژانس در ماسال است. متأسفانه بسیاری از مردم پس از تماس با اورژانس 115 تصور می کنند که با اورژانس ماسال تماس گرفته اند و این در حالی است که تمام تماس ها با اپراتوری است که در صومعه سرا مستقر است و این موضوع، خود عامل تأخیر در آغاز حرکت اورژانس می باشد. چرا که پس از تماس شاهدان حادثه با اپراتور صومعه سرا، آنها باید اوژانس ماسال را در جریان حادثه قرار دهند که خود می تواند عامل تأخیر چند دقیقه در اعلام خبر باشد. 

از طرفی، ممکن است در نحوه گرفتن آدرس، توسط اپراتور به دلیل عدم شناخت از منطقه نیز خللی ایجاد شود که خود دلیل بر لزوم استقرار اپراتور بومی مستقل در شهر ماسال است.

نکته مهم دیگر درباره اپراتور اوژانس 115، سیمکارتهای ایرانسل است. اگر شاهدان حوادث از سیمکارت های ایرانسل برای اطلاع رسانی به اورژانس استفاده کنند تماس آنها با اپراتور صومعه سرا برقرار نمی شود و در واقع با اپراتور شهرستان رشت تماس برقرار خواهد شد. در این صورت نیز، ممکن است اپراتور رشت از فرد مورد نظر بخواهد که با سیمکارت همراه اول با اپراتور صومعه سرا تماس بگیرد. احتمال دوم  نیز، سرگردانی دو طرف است و احتمال سوم، وجود آدرس مشابه در شهرستان رشت است در این صورت طرفین ماجرا سرگردان خواهند شد که البته این مشکل در سراسر استان گیلان وجود دارد.

ذکر این نکات تنها از این باب صورت گرفت که رفع این موانع کوچک و تسریع در رسیدگی به حادثه دیدگان در وقایع مختلف شهرستان، می تواند با برخی تغییرات جزئی در نحوه مدیریت ها محقق شود.


انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۳۰
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی