پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۳:۱۱ ب.ظ

۰


لایحه تغییر تعداد نمایندگان مجلس بدون افزایش تعداد نماینده تالش بزرگ با قید یک فوریت در حالی در 27 آذر ماه سال 90 در صحن علنی مجلس مطرح شده بود که بهمن محمدیاری نماینده وقت تالش بزرگ در کسوت موافقت با آن سخنرانی نمود.
بهمن محمدیاری

به گزارش ماسال نیوز، لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس از 290 نفر به 310 نفر در کمیسیون امور شوراهای مجلس در حالی شانزدهم مهر ماه جاری به تصویب رسید که تعداد نمایندگان حوزه تالش بزرگ با تصویب نهایی این طرح در صحن مجلس تغییر پیدا نخواهد کرد و تالشان باید منتظر طرح جدید در 10 سال آینده باشند.

یکی از مسائل مطرح شده درباره تصویب این لایحه در کمیسیون تخصصی این بوده است که واکنش نماینده تالش بزرگ درباره این طرح چه بوده است.

در همین خصوص جالب است بدانید که تاکنون این لایحه در دوره مجلس نهم به صحن علنی وارد نشده است تا عملا واکنش محمود شکری نماینده فعلی مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در این خصوص مشخص شود.

اما بازگشت به گذشته نشان می دهد که لایحه تغییر تعداد نمایندگان مجلس با قید یک فوریت، چهارم مرداد ماه سال 90 در صحن علنی مجلس هشتم مطرح شده بود اما یک فوریت این لایحه در مجلس رای نیاورد و مقرر شد با خارج شدن این لایحه از فوریت، این لایحه به صورت عادی مجددا در مجلس طرح شود.
لایحه مذکور توسط استانداری ها جمع آوری و به دولت ارسال شده بود، یعنی استانداری ها با توجه به افزایش جمعیت، بخش ها و شهرستان ها، افزایش تعداد نمایندگان مجلس را به وزارت کشور ارسال می کردند.

این لایحه مجددا در نشست علنی روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه سال 90 مجلس شورای اسلامی مطرح شد اما یک و دو فوریت طرح اصلاح جدول حوزه انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان را  با 77 رای موافق، 94 رای مخالف و 22 رای ممتنع از 210 نماینده حاضر در جلسه، تصویب نشد و باز هم مقرر گردید بصورت عادی در مجلس طرح گردد.
اما نکته جالب درباره مطرح شدن لایحه تغییر تعداد نمایندگان در 27 آذر ماه 90 این بود که بهمن محمدیاری نماینده وقت تالش بزرگ در کسوت موافقت با آن سخنرانی کرد.

محمدیاری در این نشست به عنوان آخرین موافق طرح گفته بود: بسیاری از استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه امروز استحقاق افزایش تعداد نماینده را دارند اگر از این امتیاز استفاده نکنیم قطعاً‌ در آینده مشکل حوزه‌های انتخابیه دیگری که مستحق افزایش تعداد نمایندگان هستند حل نخواهد شد.

وی ضمن اشاره به محرومیت های شهرستان های مطرح در طرح اضافه نمود: 20 حوزه‌ای که برای افزایش تعداد نمایندگان در این طرح در نظر گرفته شده جزو محروم‌ترین مناطق کشور هستند. چرا می خواهیم زبان گویای این ملت را از آنان بگیریم.

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۳
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی