پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۴۳ ق.ظ

۰

نشست آسیب شناسی موسیقی آیینی و مذهبی گیلان به همت انجمن موسیقی کانون بسیج هنرمندان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد. 

نشست موسیقی ایینی مذهبی گیلان در ماسال

به گزارش ماسال نیوز، نشست آسیب شناسی موسیقی آیینی و مذهبی گیلان به همت انجمن موسیقی کانون بسیج هنرمندان گیلان و با حضور امام جمعه ماسال، فعالان موسیقی آیینی و مذهبی و صاحب نظران گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد.

در ابتدای این نشست ولی نیکوکار مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان ضمن خیر مقدم گویی به حاضران در جلسه گفت: هدف از تشکیل این نشست احیای موسیقی های آیینی گیلان (چاوشی، سحرخوانی، مناجات، خطبه خوانی، ترانه در شالیزار و ....) است که ریشه در فرهنگ، آیین و مذهب ما دارد و متأسفانه رو به زوال هستند.

وی استان گیلان را سرزمین کهن و دارای موسیقی آیین و مذهبی بسیار غنی دانست که باید با همت پژوهشگران و علاقمندان احیا و به طور جامع بحث و بررسی شود. 

حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی موسوی امام جمعه ماسال نیز در این مراسم پیرامون مراثی و نوحه خوانی به آسیب شناسی پرداخت. 

اصغر هدایتی جانشین سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان نیز در این نشست به نقش هنرمندان درباره هنرهای دینی و مذهبی اشاره و مأموریت بسیح هنرمندان را در راستای پویایی هنرهای متعالی و ارزشی دانست.

در این نشست، مسئولان کانونهای موسیقی شهرستان های استان گیلان نیز نکته نظرات خود را در باب موسیقی آیینی گیلان بیان کردند.

در پایان مقرر شد  نشست های موسیقی آیینی گیلان در آینده ای نزدیک در دیگر شهرستان های استان گیلان نیز تشکیل شود. 


انتهای پیام/


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۱
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی