پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۳۳ ب.ظ

۰

زیاد به فکر برنج پخته، گوشت و آب بیشتر مرگم نباشید

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۳۳ ب.ظ

خیلی ساده برای مرگ خودم می نویسم... که زیاد به فکر برنج پخته، گوشت و آب بیشتر مرگم نباشید.

احسان شام

چند وقت پیشا یکی از دوستان زنگ زد و گفت: خبر داری پدر فلانی فوت کرده اگه می تونی برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم تو مراسمش شرکت کنیم. من هم قبول کردم و روز مورد نظر به منزل آن عزیز رفتیم. هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که یک دفعه اعلام شد میهمانان محترم خوب بنشینید غذا در راه هست. غذا رسید و چند نفری که اطراف ما نشسته بودند مدام تند تند غذا می خوردند و گله می کردند اگه یکم برنجش بیشتر پخته می شد و گوشت و آبش بیشتر بود خیلی بهتر بود و از این حرفها....


چند روزی نگذشته بود که اون دوست مشترکمان که پدرش فوت کرده بود پیشم آمد و گفت: فلانی دیدی آبرومون تو شب مراسم پدرم رفت. آخه غذا اون شب کم اومد می دونی ما پیش بینی این همه میهمان را نکرده بودیم باور کن هرچه پول پس انداز داشتیم اون شب خرج کردیم باز نتونستیم مثل فلان همسایه که مراسم مادرش خرج کرده بود هزینه کنیم آخه اونا خیلی پولدارتر از ما بودند. ولی اگه بدونی ما برای همین خریدها هم چقدر قرض گرفتیم الان طلبکار اومده دم در خونه من فرار کردم تا منو نبینه! اگه میتونی یکم پول برام جور کن تا شرمنده مردم نشم و آبروم پیش مردم حفظ بشه؟! بیچاره سراسیمه رفت... 


با خودم فکر کردم چرا گاهی ما آدما سعی نمی کنیم برخی عادات اشتباه را کنار بگذاریم و  تو انجام یک سری کار خیر از هم الگوبرداری نمی کنیم. بعدش به خودم گفتم من برای روزهای بعد مرگم برنج پخته، گوشت و آب بیشتر نمی خواهم. بلکه از خانواده ام خواهش میکنم خرج همین  برنج پخته، گوشت و آب بیشتر را برای کارهای خیر مصرف کنند و چه بهتر که از مرگ خودم شروع کنم... 


تو همین همسایگی هامون آدمهایی هستند که زیر سقف شکسته زندگی می کنند، خرج درمان ندارند، پول برای عروسی و جهیزیه فرزندانشان را ندارند، بچه هایی که حسرت یک لقمه نان بدون گوشت را ثانیه شماری می کنند و ... چه خوب بود از همین صدم ثانیه ها استفاده کنیم و به ترویج این فرهنگ کمک کنیم و هزینه این مراسم ها را برای امور خیر اختصاص دهیم.


«داروگ»




پی نوشت: 

ماسال نیوز آمادگی دارد تا بزرگوارنی که هزینه این گونه مراسم را صرف کارهای خیر می نمایند، به عموم معرفی نماید تا این عمل خیر نهادینه شده و ترویج پیدا کند و حتی نیازمندانی می شناسیم که می توانیم به شما عزیزان معرفی کنیم... .


جهت معرفی نیازمندان به خیران و یا صرف هزینه های مراسمات در اموری مانند ساخت منزل برای محرومان بی بضاعت، هزینه جهاز دخترهای بی سرپرست و محروم و یا هزینه های جاری برخی محرومان شناسایی شده که به نان شب محتاج هستند با شماره 09118085285 تماس بگیرید.


خانمی بسیار محفوظ به حیا، بدون سرپرست با دختر 8 ساله شناسایی شده است که شدیدا نیاز به کمک های مالی دارد. این خانم هم اکنون تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد شهرستان نیست و هزینه خورد و خوراکشان را هم نمی تواند تأمین کند. به نظر، هزینه احسان شام برای این خانواده ثواب بیشتری برای اموات داشته باشد. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۶
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی