پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ب.ظ

۰

نماینده مردم ماسال در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جشنواره بومی و محلی ماسال در روستای گنذر با اشاره به وجود مافیای سیگار گفت: مافیای خائن به استقلال اقتصاد مردم  به جهت سودآوری بیشتر واردات، در حال از بین بردن زراعت توتون است. 

محمود شکری

به گزارش ماسال نیوز، محمود شکری صبح امروز طی سخنان در جشنواره بومی محلی شهرستان ماسال در روستای گنذر با اشاره با فرصت بوجود آمده در جشنواره بومی محلی برای ارائه توانمندی های روستائیان گفت: جشنواره های بومی محلی این فرصت را فراهم می آورد تا توانمندی های روستائیان در یک محیط بسته و دور از دسترس نماند و از طریق رسانه ها ظرفیت های موجود به مردم ایران و کشورهای دیگر ارائه شود.

وی ارائه این ظرفیت ها و توانمندی ها را مطابق با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد  و گفت: تداوم این جشنواره ها انتظاری است که از فرمانداری و دیگر مسئولان مربوطه می رود. 

شکری با اشاره به وضعیت منطقه و فشارهایی که به جمهوری اسلامی وارد می شود گفت: ما در شرایط جنگی هستیم و در جنگ حلوا توزیع نمی شود بلکه گلوله شلیک می کنند و جوانان ما باید این شرایط را درک کنند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال افزود: نباید انتظار داشت که در همه جا کارخانه احداث شود بلکه خواسته ها باید به این سمت سوق داده شود که در هر منطقه از ظرفیت ها همان منطقه به خوبی استفاده گردد.

وی با اشاره وضعیت نا امن کشورهای منطقه گفت: یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود امثال طالبان و داعش نمی توانند در جمهوری اسلامی نفوذ کنند این است که آنها می دانند جوانان ایرانی حاضرند جان خود را در راه اسلام و میهن خود فدا کنند. 

وی ضمن تأکید بر حفظ حجاب و عفاف از سوی زنان جامعه اسلامی و ارائه مدل های بومی لباس تالشی در بخشی از غرفه های نمایشگاهی جشنواره گفت: دشمنان امروز در جبهه جنگ فرهنگی نیز پر تلاش ظاهر شده اند و سعی می کنند حجاب را از دختران و بانوان جامعه بگیرند و جوانان بدانند که حجاب و عفاف سخنی برآمده از قرآن کریم است و این طور نیست که تعدادی از روحانیون در زمان حاضر تصمیمی مبنی بر رعایت حجاب از سوی زنان گرفته باشند.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره توتون در تالش گفت: تا دهه اول انقلاب، توتون یکی از محصولات اساسی در گیلان و مخصوصا در تالش بود تا اینکه گفتند سیگار چیز بدی است و همه هم پذیرفتند و کاشت توتون را کاهش دادند و تا مدتی قبل در کشور 10 هزار تن توتون  تولید می شد در حالی که 23 هزار تن در حال حاضر واردات توتون داریم.

وی افزود: قبل از انقلاب 28 هزار هکتار کشت زراعی توتون داشته ایم که با کاهش اراضی تحت کشت این مقدار به 6 هزار هکتار تقلیل پیدا کرده و این در حالی است که 23 هزار تن توتون به کشور وارد می شود. چه کسی پشت این قضیه است؟

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال با اشاره به وجود مافیای واردات توتون در کشور گفت: این کاهش باعث شد مافیای اقتصاد و مافیای دنیا طلب خائن به استقلال اقتصاد مردم شکل گرفته و به جهت سودآوری بیشتر واردات، این بخش عظیم زراعت توتون را از بین ببرند.

وی تأکید کرد: سیگار چیز بدی است اما بخاطر بدی سیگار چرا باید 23 هزار تن توتون وارد نماییم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: از کشاورزان ایرانی هر کیلوگرم توتون 1200 تومان خریداری می گردد در حالی که هر کیلو توتون وارداتی 6 یورو یعنی 30 هزار تومان تمام می شود؛ خوب اگر سیگار بد است چرا ارز کشور ما برای واردات توتون می رود و اگر خوب است خوب اجازه دهید همین را کشاورزان ما تولید کنند و اقتصاد کشور هم بچرخد و اشتغال نیز ایجاد گردد.

شکری ادامه داد: این مسأله باید تدبیر شود و باید بدانیم که اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه این ظرفیت های موجود را بشناسیم و از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات صنایع دستی شهرستان گفت: در حال حاضر مشکل صنایع دستی در شهرستان، مواد اولیه و چوب است که باید این مشکل از سوی مسئولان زیربط حل شود. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۰
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی