پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۵ ب.ظ

۰

7 مطلب پربازدید ماسال نیوز در مرداد ماه

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۵ ب.ظ

قسمت چهل و هشتم دکتر سلام، اقدام عجیب در پلمپ 90 کندوی عسل در ماسال، حمله پلنگ گرسنه به احشام ییلاق خشکه دریای شاندرمن، تصمیم کبری چه زمانی گرفته می شود و ... پربازدید ترین مطالب ماسال نیوز در طی مرداد ماه بودند.

به گزارش ماسال نیوز، 10 مطلب پربازدید پایگاه خبری تحلیلی ماسال در مردادماه گذشته به ترتیب عبارتند از (برای مطالعه متن کامل مطالب روی تیترها کلیک کنید):


1- قسمت 48 فیلم طنز دکتر سلام + دانلود: 1448 بازدید

قسمت چهل و هشتم از مجموعه طنز دکتر سلام با عنوان «ویژه برنامه یکسالگی دولت دکتر حسن روحانی» منتشر شد.


2-  حمله پلنگ گرسنه به احشام ییلاق خشکه دریا!: 1136 بازدید


یک قلاده پلنگ گرسنه به احشام اهالی ییلاق خشکه دریای شاندرمن حمله کرد.

براساس گزارشات مردمی، حمله پلنگ های گرسنه به ییلاق خشکه دریای شاندرمن موجب تلف شدن دو راس گاو شد.

به گفته شاهدان محلی، در  این حمله که وحشت ساکنین این ییلاق را در پی داشت؛ به کسی آسیب نرسیده است.

بر اساس آمار بومیان منطقه؛ 4 قلاده پلنگ بالغ و دو توله پلنگ در این مناطق زندگی می کنند.


3- اقدام عجیب در پلمپ 90 کندوی عسل در ماسال/ حمایت از تولید یعنی کشک؟! 1126 بازدید

ر اقدامی عجیب و غیر کارشناسی روزنه های 90 کندوی عسل یک زنبوردار در روستای کیشه خاله  (شهرک صنعتی ماسال) با زدن گِل پلمپ شدند.

ماسال نیوز تخریب عجیب کندوهای عسل در ماسال

 

به گزارش ماسال نیوز، محمد قربان زاده از زنبور داران شهرستان ماسال از سال 1380 با اجاره زمینی در روستای کیشه خاله ماسال از فردی به نام حمید عزیزی اقدام به استقرار کندوهای عسل اصلاح نژاد شده خود می کند.

قربان زاده  در همین رابطه به ماسال نیوز گفت: ما این زمین را از فردی که ظاهرا مالک زمین بوده است اجاره کرده بودیم اما بعد از 5 سال (سال 1385)  به یکباره پیرامون زمین به عنوان محوطه واگذار شده به شهرک صنعتی از سوی منابع طبیعی فنس کشی شد که در همان زمان این فنس ها را تخریب کردیم.

وی افزود: پس از این اقدام، شهرک صنعتی علیه ما شکایتی تنظیم کرد اما قاضی امینی ما را در این پرونده تبرئه نمود تا سال 91 که مجددا شهرک صنعتی شکایتی تحت عنوان تصرف عدوانی علیه ما انجام داد که در نتیجه ما محکوم به خارج نمودن کندوها از محل شدیم.

تا اینجای کار این زنبوردار اعتراضی به نوع حکم ندارد اما با اشاره به وضعیت زندگی زنبورهای عسل می گوید: متأسفانه زمان اجرای حکم غیرکارشناسی شده بود و نحوه اجرای آن عجیب.

وی افزود: براساس ابلاغ صورت گرفته، بنده 7 روز مهلت داشتم کار انتقال را انجام دهم؛ با توجه به اینکه روز سیزدهم  مرداد ماه جاری ابلاغ به صورت غیر حضوری از زیر درب مغازه وارد شده بود من حداقل باید تا روز بیستم مهلت انتقال می داشتم که البته باز در یک متن متناقض در این ابلاغیه، نوشته شده است حکم در روز 15 مرداد ماه ساعت 10 صبح اجرا می شود.

قربان زاده با تأکید بر اینکه با ابلاغ حکم در در روز سیزدهم، 7 روز برای جابچایی مهلت داشته است گفت: آنها حکم را 15 مرداد و در ساعت 10 صبح بدون حضور اینجانب اجرا کردند. یعنی در روز دوم از مهلت 7 روزه من و ساعت اجرایی که برای کندوی عسل کُشنده است چرا که در این ساعت زنبورهای کارگر در بیرون از کندو قرار دارند و وقتی روزنه های کندو گل گرفته می شوند این امر باعث جاماندن تعداد زیادی از زنبورها خواهد شد. ضمن آنکه بعد از اجرای حکم کندوها از دسترس ما خارج شده اند و منافذ رفت آمد زنبورها با گل بسته شده و احتمالا همه زنبورهای 90 کندوی حاصل از سالها زحمت من به دلیل محبوس شدن تلف شده اند.

این تولید کننده عسل در شهرستان های ماسال و خلخال ادامه می دهد: این موضوع که زنبورهای عسل باید در شب و در فصل مناسب جابجا شوند امری بدیهی است اما متأسفانه حکم مربوط به جایجایی کندوها غیرکارشناسی شده بود ضمن اینکه بر خلاف قانون و متن حکم صادر شده حکم اجرا شد.

متأسفانه این گونه برخورد غیرکارشناسی شده با تولید کنندگان موجب شده است بسیاری از افراد رغبت چندانی به تولید نداشته باشند.

جایی که یکی از زنبورداران دیگر شهرستان به ماسال نیوز می گوید: چند سال قبل بود که با حکم قضایی مجبور به انتقال 150 کندو در فصلی نامناسب شدم و این امر منجر به تلف شدن تقریبا تمام زنبورهای من در اثر ضربات وارد شده شد.

وی با تأکید بر غیر کارشناسی بودن حکم صادر شده در پرونده اش می گوید: من 22 سال سابقه زنبورداری در ماسال و شاندرمن را داشتم اما متأسفانه در آن زمان با حکم قاضی مجبور به جابجایی زنبورها از روستای امام زاده شفیع (ع) به حاجی بیجار شدم که در حاجی بیجار به دلیل نامناسب بودن محل و وزش باد، خسارات زیادی به کندوها وارد شد و بار دیگر مجبور به جابجایی به ملک سر شدم که در مجموع بیشتر کندوهای من آسیب دیدند.

این زنبور دار ادامه می دهد: در هر فصل ما تنها باید یک بار کندوها را جابجا کنیم و جابجایی زیاد منجر به وارد شدن خسارت به کندوها می شود اما من در آن فصل به دلیل حکم غیرکارشناسی مجبور به سه مرحله جابجایی اجباری شدم.

با توجه به نکات ذکر شده در بالا می توان نتیجه گرفت که حمایت از تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و ... در شهرستان ماسال یعنی کشک.

چرا برخی افراد به خود اجازه می دهند با تولید کننده گان که برای خود و دیگران اشتغال زایی انجام می دهند چنین برخوردهای غیر کارشناسانه ای داشته باشند؟

نتیجه این امر به چه کسانی خسارات وارد می کند؟

آیا برخوردهای اینچنینی با تولید کننده ها در سطح کلان به اشتغال کشور آسیب وارد نمی کند؟

چرا باید در شهرستان ماسال که در امر بیکاری جوانان زبانزد است با تولید کنندگان چنین برخوردهایی شود؟

و دهها سوال بی جواب دیگر ....


4- قسمت 47 فیلم طنز دکتر سلام + دانلود


· تصمیم کبری چه زمانی گرفته میشود/ اندر مصائب ییلاقات ماسال: 1028 بازدید

آیا وقت تصمیم کبری گرفتن مسئولان شهرستانی، استانی و... برای تصویب قانونی برای حمایت از این باباها برای بدست آوردن کمی نان و آب بدون تهدید به تخریب یک کوخ نرسیده است؟؟؟؟ اگر تصمیم کبری در این زمینه گرفته نشود آن وقت خیلی زود دیرشدن ها و خیلی دیر زود شدن ها دیگر فایده ای نخواهد داشت.

ماسال نیوز ییلاق سواچاله ماسال

 

تصمیم کبری!!!؟؟؟؟ برای بابا آب داد و بابا نان داد! 
 
بابا برای کمی تا اندکی آب و نان همه جوانیش را داد! 
 
 
 البته بنده چند وقتی است در ماسال هستم و قبلاً هم به این شهرستان زیبا زیاد سفر می کردم. ولی تو این چند وقته اخبار زیادی از مناطق ییلاقی ماسال در سایت ها منتشر شده است. اخباری مبنی بر آسفالت جاده ییلاقی، سرگردانی مسافران در ییلاقات، به وجود آمدن درگیری در این مناطق و ... 
 
البته خیلی از اخبار نیز شاید در هیچ رسانه ای درج نشده باشد، اخباری مبنی بر اینکه وقتی غیربومی های عزیز در خانه های غیرقانونی خود شاید بعد از کلی تفریحات سالم و ناسالم در خواب ناز بی هیچ دل نگرانی از تخریب کاخ های خود به سر می برند و اما بومی های زحمتکش تا صبح در آن سرمای ییلاق بیدار می مانند تا گردشگران از سرمای شب های ییلاق ستون های چوبی سیم خاردارهای ییلاقات منابع طبیعی و درختان جوان را به عنوان هیزم استفاده نکنند تا بعدها با همین بیچاره ها برخورد نشود و یا اینکه این عزیزان مواظب امنیت اخلاقی منطقه باشند تا مبادا مشکلی پیش بیاید و بلا به دور باشد یک سر و دو گوش مست کرده ای بی حرمتی نکند و ... .
 
 توسعه گردشگری شهرستان چیز بدی نیست و با یک برنامه ریزی مناسب می توان از آن به خوبی به نفع مردم شهرستان بهره برداری نمود. ولی اگر سیاست ها به نحوی پیش رود که مردم بومی از آنجا رانده شده و یک عده پولدار از آن بهره مند شوند صرفاً اگر به مسئله امنیت اخلاقی و حفظ منابع طبیعی این برنامه ریزی به عنوان یکی از جنبه های آن توجه شود با چند نفر نیرو و هزینه می توان آنجا را حفظ نمود؟؟؟؟؟ در حالی که با ساماندهی مردم بومی خیلی راحت تر می توان این کار را انجام داد و از این پتانسیل به خوبی استفاده کرد و در عوض می توان به اقتصاد مردم بومی بعد از سالها رنج و زحمت کمک نمود!!!!! 
 
مگر چند هتل و محل اقامتی در ییلاقات وجود دارد که بتواند پاسخگوی آن همه مسافر باشد؟؟؟؟؟ چرا داریم با سخت گیری برای بومیان، آنها را بیرون می کنیم و از دامداری آنها جلوگیری می کنیم؟؟؟.
 
 اگر قرار باشد از دامداری آنها جلوگیری کنیم، پس حداقل آنها را در قالب طرح های گردشگری ساماندهی کنیم که لااقل منفعت اقتصادی گردشگری شامل حالشان عزیزانی شود که به عنوان مهمترین حامیان جنگل هستند.
 
 اگر قرار است جاده های ییلاقی آسفالت شود و همین مسئله خود عاملی باشد برای ورود افراد بیشتر به منطقه و روند صدور مجوزها به همین صورت ادامه پیدا کند آرامش و خانه بومیان باید برای خوشگذرانی یک عده  احتمالا خاص تخریب شود....!!! 
 
همین باباهایی که یک ناخن سالم در دستشان پیدا نمی شود و زبری و وصله پینه خوردن های دستشان آنقدر واضح و روشن است که کسی نمی تواند آن را انکار کند برای همین دادن یک لقمه نان و آبی که در کتاب ابتدایی نقش بسته همه جوانی خود را داده اند؟؟؟؟؟
 
 آیا وقت تصمیم کبری گرفتن مسئولان شهرستانی، استانی و... برای تصویب قانونی برای حمایت از این باباها برای بدست آوردن کمی نان و آب بدون تهدید به تخریب یک کوخ نرسیده است؟؟؟؟ اگر تصمیم کبری در این زمینه گرفته نشود زندگی این عزیزان همچون کتاب دوران کودکی، زیر باران خیس خواهد شد و آن وقت خیلی زود دیرشدن ها و خیلی دیر زود شدن ها دیگر فایده ای نخواهد داشت و دیگر بابا توانی برای آب و نان دادن نخواهد داشت... .
 
یادش بخیر دوران ابتدایی باز باران، با ترانه، با گوهرهای فراوان... شاید بارش باران و تگرگ بر روی سقف ویران کوخ خودش، پیام آور مصوبات قانونی خوبی برای حمایت از بابای مهربان همسایه اش باشد... . انسان به امید زنده است... به امید آن روزها... 
 
«داروگ»


5- مرتضی شهبازی بخشدار مرکزی صومعه سرا شد 605 بازدید

به گزارش ماسال نیوز، طی حکمی از سوی محمد علی نجفی استاندار گیلان، مرتضی شهبازی، شهردار سابق شاندرمن به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی شهرستان صومعه سرا منصوب شد. 

همچنین با حکم استاندار گیلان محمد مهدی مظفری به عنوان معاون فرماندار فرماندار شهرستان صومعه سرا منصوب شد.

مراسم معارفه شهبازی و مظفری با حضور محمد احمدی پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان صبح روز دوشنبه 30 تیر ماه در جلسه شورای اداری شهرستان برگزار شد.


جابر حسینی سرپرست منابع طبیعی ماسال شد 585

مراسم معارفه سرپرست جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال صبح امروز با حضور معاون مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان در این اداره برگزار شد.
در این مراسم جابر حسینی به عنوان سرپرست جدید اداره منابع طبیعی شهرستان ماسال معارفه شد.

جابر حسینی پیش از این به عنوان ناظر طرح جنگل شفارود فعالیت می کرد.

در این مراسم از تلاش های محمد رضا دلجوپور سرپرست سابق منابع طبیعی شهرستان نیز تقدیر شد.




6- اینها از تالش به مجلس نخواهند رفت! با 578 بازدید


تالشیار نویسنده وبلاگ رأی ما در جدیدترین یادداشت انتخاباتی خود نوشت:

 
نمیدانم چه کسی اینبار به مجلس میرود اما میدانم که این افرادی که اسمشان را میبرم دیگر هیچ شانسی برای ورود به مجلس از حوزه تالش رضوانشهر و ماسال را نخواهند داشت:
 
 
1. بهمن محمدیاری: ایشان هرچند در دوره اولی که آمد بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و بی انصافی است اگر کارهای بزرگش را در دوره اول ازیاد ببریم اما کم کم اطرافیانش همه چیز را دردست گرفتند و کار به جایی رسید که مردم در انتخابات گذشته یک نه بزرگ به ایشان گفتند و خیلیها را دیدم که شکری را نمیشناختند و هنوز هم حتی اورا ندیده اند اما بخاطر اینکه نمیخواستند محمدیاری پیروز شود به رقیبش رای دادند. محمدیاری دیگر هرگز نمیتواند منتخب مردم شود چون هیچکدام از زمینه ها و شرایطی که قبلا باعث پیروزی محمدیاری شده بود وجود ندارد و البته گمان نمیکنم دیگر کاندیدا شود. هرچند خیلی علاقه دارم اینبار هم کاندیدا شود و با رای کمتر از 20 هزار برای همیشه انتخابات را ببوسد و کنار بگزارد!
 
2. محمود شکری: ایشان اگر به همین منوال ادامه دهد و ارتباط ژورنالیستی قوی نداشته باشد و کارهایی که انجام داده و نداده را اطلاع رسانی نکند مطمئنا نخواهد توانست مجددا منتخب مردم تالش باشد. کما اینکه رای واقعی آقای شکری همان زیر 30 هزار است و اگر نبود نفرت مردم از محمدیاری (که دوسوم مردم را شامل میشود) محمود شکری هرگز رنگ مجلس را نمیدید  هرچند امیدوارم حاج محمود در این مدت باقیمانده به حال ضعف اطلاع رسانی اش فکری کند و و ارتباط خود با عامه مردم را بیشتر کند.


7- دور جدید جنگ رسانه ای شیخان - شکری برای آسفالت یک جاده آغاز شد 571
یکی از اعضای هیئت بازدید و ارزیابی جاده ماسال - مشهد میرزا - گیلوان به منظور بهسازی و روکش آسفالت در دولت گذشته با انتشار متنی به دفاع از محمد شیخان و توبیخ نماینده فعلی مردم ماسال، رضوانشهر و تالش در مجلس شورای اسلامی پرداخت.
محمد حسن پور با انتشار تصاویر و متنی در پایگاه خبری تحلیلی ماسال فردا، تأمین اعتبار پروژه آسفالبت جاده ماسال به گیلوان را مربوط به پیگیری های محمد شیخان در دولت گذشته دانسته و نوشته است:

هو العلیم
پس از آغاز عملیات روکش آسفالت ییلاقات ماسال و حواشی ایجاد شده مبنی بر این که چه کسی نقش اصلی را در تحقق مطالبه به حق مردم عزیز آن دیار داشته است و تلاش عده ای خاص در مصادره زحمات کشیده شده، چند روزی را منتظر موضع گیری و پاسخ از جانب کسی شدم که برای تحقق این خواسته برحق مردم این دو دیار (ماسال و گیلوان) تلاش های فراوانی را انجام داده بود.

اما ظاهرا او نیز مشی رئیس دولتش، دکتر احمدی نژاد را در پیش گرفته و تنها با سکوتی تامل برانگیز، نظاره گر این بد اخلاقی های با رنگ و بوی سیاسی است.

از آنجا که این روزها برخی جریانات خاص با نام بردن از ایشان و بیان صحبت های بی پایه و اساس مقاصد سیاسی خاصی را پیگری می کنند، بر خود لازم دیدم به عنوان فردی که در جریان چند و چون تخصیص اعتبار و آغاز عملیات اجرایی این پروژه بودم در راستای بیان حقیقت و روشن نمودن افکار عمومی توضیحاتی را ارائه نمایم. زیرا که دانستن حق مردم است و مردم فهیم و بصیر  آن سامان خود قضاوت نموده و حق و باطل را از یکدیگر تشخیص خواهند داد. ....


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۳۱
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی