پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۰۴ ب.ظ

۰

ساخت و ساز در محوطه مسجد جامع ماسال متوقف شد

چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۰۴ ب.ظ

امام جمعه شهرستان ماسال از توقف ساخت و ساز در محوطه مسجد جامع ماسال در پی درخوسات شهرداری از هیأت امنا خبر داد.

ماسال نیوز مسجد جامع ماسال ساخت و ساز در محوطه مسجد جامع ماسال


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، حجت الاسلام والمسلمین سید هادی موسوی عصر امروز در گفتگو با ماسال نیوز درباره ساخت و ساز محوطه مسجد جامع ماسال گفت: این ساخت و ساز در راستای اجرای طرح نیکوکاری جهت جمع آوری کمک های مردمی بوده است و در پی توافقی انجام شد که بین مسئول موقوفه (عباس ماسالی) و کمیته امداد صورت گرفت.

حجت الاسلام موسوی افزود: توافق مزبور پس از نشست مشترک هیأت امنا، مسئول موقوفه، ریاست کمیته امداد و مسئول مشارکت های مردمی کمیته امداد انجام شد و با اجرای این طرح مالکیت این موقوفه به کمیته امداد تعلق نمی گرفت. البته قرار بود پس از انجام امور اداری مربوطه مثل دریافت پروانه کار انجام شود که توسط کمیته امداد این موضوع پیگیری نشده بود.

وی افزود: با این وجود و در پی درخواست شهرداری از هیأت امنا مبنی بر فرهنگی بودن محوطه و مسجد جامع، جلوی اجرای این طرح گرفته شده است.

موسوی ادامه داد: طرح نیکوکاری یک طرح کشوری است که در مساجد، جهت جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به مستمندان اجرا می شود.

جلالیان از اعضای هیأت امنای مسجد جامع ماسال نیز شب گذشته در گفتگو با ماسال نیوز در خصوص احداث بنای محوطه مسجد گفت: این موضوع ارتباطی با هیأت امنا ندارد.

وی ادامه داد: موقوفات مسجد متولی دارد که متولی آن آقای عباس ماسالی است و بنایی هم که در جنب مسجد در حال ساخت است در نتیجه جلسه ای بوده است که متولی موقوفه با امام جمعه شهرستان ماسال، هیأت امنا و کمیته امداد داشته اند.

جلالیان افزود: نتیجه این جلسه این بود که ساختمان از درآمدهای مردمی و خیریه توسط  کمیته امداد ساخته شود و تحویل موقوفه گردد. قرار براین شده است که در این ساختمان امور خیریه انجام شود. البته مقرر شده بود که امور اداری مربوطه مثل پروانه و غیره انجام شود.

این عضو هیأت امنا تأکید کرد: هیأت امنای مسجد در ساخت، واگذاری و اداره این بنا هیچ نقشی ندارد و کارها از طریق آقای ماسالی و کمیته امداد انجام شده است و من به عنوان هیأت امنای مسجد جامع و آقای پوردویش، رمضانی و ... مخالف اجرای این طرح بوده اند.

پوردرویش دیگر عضو هیأت امنا نیز گفت: در این مکان قرار است دفتر نیکوکاری احداث شود ما با اجرای طرح نیکوکاری مخالف نیستیم بلکه مخالفت ها در خصوص بسته شده نمایی جلویی مسجد است.

شهردار ماسال نیز شب کذشته در این خصوص به ماسال نیوز گفت: هنوز برای این بنا درخواست پروانه ای نشده است.  باید درخواست پروانه بدهند و بعد ما از میراث فرهنگی و اوقاف در این خصوص استعلام می کنیم.

وی ادامه داد: اگر از ما درخواست پروانه نکنند ما اخطار خواهیم کرد. اگر بنایی هم ساخته شود اما جزء امور مربوط به میراث باشد به کمیسون ماده 100 نخواهد رفت و قانون مانع ساخت بنا خواهد شد.

حامد عباسی رئیس شورای شهر ماسال نیز عصر امروز از منتفی شدن ساخت و ساز در محوطه مسجد جامع ماسال خبر داد و گفت: صبح امروز شهرداری با ارسال نامه ای از هیأت امنای مسجد خواست که مانع ساخت و ساز در این محوطه شوند که با استقبال امام جمعه محترم شهرستان در این خصوص مواجه شدیم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۵
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی