پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۵:۰۸ ب.ظ

۱

گفتگویی کوتاه با پیرمرد یکصد و شش ساله شاندرمنی

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۵:۰۸ ب.ظ

جمال دادرس، پیرمرد یکصد و شش ساله شاندرمنی که در یکی از روستاهای این بخش زندگی می کند، در گفتگویی کوتاه با خزرآنلاین در پاسخ به سئوالی در مورد راز طول عمر خود گفت: "در تمام زندگی ام از زمانی که به یاد دارم هیچوقت در رفاه کامل زندگی نکرده ام. بلکه در روزگار جوانی بعنوان رعیت در زمین های کشاورزی و منازل مالکین بزرگ کار کرده  و روزگار سختی را گذرانده ام اما تنها علت طول عمر من خواست خداست که مقدر می نماید کدام بنده اش چه مقدار در دنیا زندگی کند."


این پیرمرد مسن شاندرمنی که با وجود سن بالای خود در نهایت تندرستی تمام امورات شخصی اش را خود انجام می دهد زمان نهضت جنگل را به یاد می آورد اما در نهایت صداقت می گوید که چون در آن زمان فردی کشاورز و کارگر بوده و وارد جریانات سیاسی نشده است بنابراین اطلاعات زیادی در این خصوص ندارد.


وی تنها گوشه  ای از اتفاقات آن زمان را بر اساس شنیده های خود نقل کرد و در مورد نحوه شهادت میرزا ,موضوع سربریده شدن جسد یخ زده و بی جان وی به دست فردی از اهالی اسکستان خلخال را در مسیر ییلاقی ماسال به خلخال تایید نمود.

این مرد صد و شش ساله همچنین گفت: "در زمان حضور سربازان روسی در شاندرمن, آنها برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم با ورود به خانه های روستائیان اقدام به بریدن پاهای مرغ های زنده و رها سازی آن می نمودند تا بدینوسیله قدرت خود را به آنها نشان دهند"

شایان ذکر است این پیرمرد در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی دوران خردسالی و جوانی خود اطلاعات چندانی ندارد. وی  در حال حاضر در منزل مسکونی خود در روستای قران شاندرمن زندگی می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۷
ماسال نیوز

نظرات  (۱)

ماشالله عجب سلامتی خدا حفظش کنه چقدرم سرحال سرزنده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی