پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۱ ب.ظ

۰

هیأت امنای مسجد پیرسرای، خرفکوره و خلورجان شاندرمن در یک اقدام جالب از خانواده متوفایان روستا می خواهند از دادن اطعام در مراسم سوم و هفتم پرهیز کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، اعضای هیأت امنای مسجد حضرت ولی عصر (عج) روستاهای پیرسرا خلورجان و خرفکوره شاندرمن در یک اقدام جالب و تحسین برانگیز از خانواده متوفایان روستا می خواهند از دادن شام و اطعام در مراسمات ترحیم امواتشان پرهیز کنند.

در همین خصوص، خبرنگار ماسال نیوز نظر حاج حسین دل آرا، یکی از اعضای هیأت امنای مسجد روستا را در همین زمینه جویا شده است:

حاج حسین دل آرا از اعضای هیأت امنای مسجد روستای پیرسرای شاندرمن در خصوص ابتکار جالب هیأت امنای این مسجد گفت: یکی از مشکلاتی که معمولا بازماندگان اموات با آن مواجه هستند بحث دخل و خرج مراسمات بعد از تدفین میت است.

دل آرا با اشاره به اینکه از یک سال پیش فرهنگ سازی جهت حذف اطعام مردم در مراسمات سوم و هفتم اموات را به همراه اعضای هیأت امنای مسجد آغاز کرده اند گفت: بالاخره بعد از یک سال ما موفق شدیم دو خانواده را مجاب کنیم که در مراسم سوم و هفتم اطعام انجام ندهند.

عضو هیأت امنای مسجد روستای پیرسرا گفت: ما هیچ کس را مجبور به شام ندادن برای امواتش نمی کنیم بلکه سعی می کنیم با بزرگترهای خانواده بنشینیم و آنها را دراین خصوص راضی کنیم. درباره فواید معنوی موضوع بگوییم و آنها را با دلایل منطقی درباره شام ندادن قانع کنیم. البته ما ابتدا سعی می کنیم خانواده را مجاب کنیم که در مراسم سوم و هفتم شام ندهند و بعدا هم اگر خواستند این کار را انجام دهند از آنها می خواهیم که این پول را برای یک خانواده محتاج و نیازمند خرج کنند.

حاج حسین درباره این کار هیأت امنا می گوید: ما بارها دیده ایم افرادی حتی خرج کفن و دفن اموات را ندارند اما برای حفظ آبرو دست به قرض پول می زنند و به هر نحوی پولی تهیه می کنند تا مراسم اطعام برگزار کنند و تا مدتها خانواده خود را زیر بار قرض می برند.

دل آرا ادامه می دهد ما اخیرا موفق شده ایم دو خانواده را که به لحاظ مالی تمکن لازم برای اطعام را داشتند مجاب کنیم برای فرهنگ سازی از دادن شام پرهیز کنند و خوشبختانه این خانواده ها رضایت به این کار دادند و این می تواند مبدأ یک کار فرهنگی بزرگ برای شهرستان ما باشد.

آقای دل آرا که شغل اصلی اش معلمی است افزود: ما سعی می کنیم در این خصوص از مداح و سخنران هم برای تبلیغ موضوع کمک بگیریم و از آنها می خواهیم در این خصوص برای مردم سخن بگویند و مسائل شرعی مربوط به عزاداری و اطعام را به درستی برای مردم بیان کنند.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۱
ماسال نیوز

پیرسرا

شاندرمن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی