پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۱۸ ب.ظ

۰

جوابیه اوقاف تالش به ماسال نیوز و امام جمعه ماسال

سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۱۸ ب.ظ

اداره اوقاف شهرستان های تالش، رضوانشهر، ماسال و آستارا جوابیه ای در خصوص مطالب منتشر شده درباره این اداره در سایت ماسال نیوز و سخنان امام جمعه ماسال از طریق نامه شماره 92/531903 در تاریخ شانزدهم شهریور برای پایگاه خبری تحلیلی ماسال ارسال نموده که متن این نامه به شرح زیر است:

مدیر محترم سایت ماسال نیوز

با سلام و احترام

سرمقاله منتشر شده در ماسال نیوز مکتوب و مطلب درج شده با این عنوان «مدیریت تالش کم کاریهایش را در ماسال جبران کند» در سایت شما که برگرفته از صحبتهای امام جمعه  محترم ماسال در نماز جمعه مورخه 8/6/92 می باشد حاوی مطالبی است که نیاز به توضیح و پاسخ جهت تنویر افکار خوانندگان شریف این سایت می باشد.

1- بهتر بود قبل از هرگونه قضاوت در مورد این اداره و تائیدیه سخنان امام جمعه محترم ماسال شما به عنوان یک رسانه بی طرف از این اداره می خواستید مسائل مطروحه را پاسخ می دادیم و بعد تحلیل و نتیجه گیری می کردید، اینکه  یکطرفه به قاضی رفتید به دور از انصاف رسانه ای می باشد ضمن اینکه عنوان کم کاری که به اوقاف تالش نسبت دادید اگر صحت داشته باشد، در مورد شما هم صدق می کند که یک بار هم مصاحبه یا گزارش کاری از این اداره طلب نکردید.

2- بقاع متبرکه توسط خود مردم  اداره می شود و هیئت امناء بقاع متبرکه کاملاً بر درآمد و هزینه تسلط دارند و مجری هستند و این اداره تنها ناظر بر عملکرد هیئت امناء می باشد و غبارروبی بقاع توسط خود هیئت امناء و مردم انجام می شود و امناء اجازه نمی دهند ریالی از پول بقاع در جای دیگری هزینه شود ضمن اینکه سامانه جامع بقاع و موقوفات کاملاً بر عملکرد و هزینه نذورات از بالاترین مقام سازمان قابل رؤیت و نظارت می باشد و بازرسین سازمان بازرسی و سازمان اوقاف و دفتر مقام معظم رهبری کاملاً بر این امر اشراف دارند. و مگر می شود اوقافی که زیر نظر نماینده مقام معظم رهبری اداره می شود بی در و پیکر باشد و هیچ گونه نظارتی بر آن نباشد (پاسخ به مطلب امام جمعه محترم که دیوان محاسبات نظارت ندارد).

3- ریاست محترم این اداره از زمان حضور خود در اداره اوقاف تالش بیشترین پیگیری را جهت تشکیل اداره در ماسال داشته است که در سفر استاندار سابق در جلسه فرمانداری ماسال عنوان کرده که نهایتاً منجر به اخذ مجوز از سازمان گردیده اما متاسفانه عدم همکاری مسئولان شهرستان ماسال که می بایست مکانی را در اختیار قرار دهند و مقدمات را فراهم کنند مواجه شده است. آیا می شود از پول بقاع متبرکه یا موقوفات برای راه اندازی اداره اقدام کرد آیا شرعاً امکان دارد ؟ آیا قانوناً امکان پذیر است؟ آیا خود شما اجازه می دهید پولی را که بواسطه نذر یا هر نیت دیگری داخل ضریح امامزاده می اندازید برای تشکیل اداره هزینه شود از نظر همه مراجع و فقها این امر شرعی نیست پس می طلبد مسئولان شهرستان مکانی را در اختیار بگذارند تا از همین فردا اداره اوقاف آنجا تشکیل شود.

4- نمی دانیم شجره نامه امامزادگان چرا اینقدر برای شما اهمیت پیدا کرده؟ بسیاری از شجره نامه های مکتوب در طول سالیان دراز از بین رفته و در دست نیست ضمن اینکه فتوای مقام معظم رهبری است که اگر مکانی و یا قبری از سالیان دور مورد وثوق و احترام مردم و بزرگان و ریش سفیدان آن منطقه می باشد حتی اگر فاقد شجره نامه باشد قابل اکرام و تایید است .اکثریت بقاع استان گیلان فاقد شجره نامه هستند اما چون مورد اعتقاد مردم می باشند برخورد با آنها باعث بی احترامی به اعتقادات و هتک حرمت آن بزرگان می شود اما در مورد خرافات این اداره یک نهاد فرهنگی است نه امنیتی و قضایی ما تنها می توانیم بقاع جعلی را به مسئولین امنیتی و شورای تامین شهرستان معرفی کنیم اما تخریب یا هرگونه برخورد با آنها منوط به مجوز قضایی و اقدام نیروهای انتظامی می باشد که این اداره با شناسایی مکانهای جعلی و معرفی آنها به فرمانداری و بخشداری ماسال که اسناد آن موجود می باشد درخواست جلوگیری از بدعت گزاری و وهن دین در این مکانهای جعلی را نموده است .

5- این اداره در هفته وقف طی نامه ای به امام جمعه محترم ماسال در خواست ارائه گزارش کار در نماز جمعه را نموده که با مخالفت امام جمعه مواجه شده است.

6- این اداره به هیچ عنوان علاقه مند به مدیریت چهار شهرستان نیست و این مسئولیتی است که استان به عهده این اداره نهاده اما هیچ گونه کم کاری در ماسال و در اجرای برنامه های فرهنگی انجام نشده که البته ضعف و نقص در همه وجود دارد و ما هم مستثنی نیستیم اما برنامه های فرهنگی در بقاع ماسال مثل آرامش بهاری در ایام نوروز نشاط معنوی در تابستان که یک پایگاه هم در مسجد جامع ماسال داشت و برنامه فرهنگی در همه مناسبتهای سال، حمایت از کانونهای قرآنی (که می توانید از مسئولین موسسات قرآنی سؤال نمائید) انجام شده و با همکاری همه هیئت امناء و پرسنل خدوم و زحمتکش این اداره مفتخر به کسب برترین اداره اوقاف استان در سال 91 در اجرای برنامه های سال 91 گشته ایم و از این بابت پروردگار متعال را شکرگزاریم. در پایان آمادگی داریم هرگونه ابهام در مورد درآمد و هزینه نذورات بقاع این شهرستان را برطرف نموده و گزارش کاری کاملی برای شفافیت بیشتر خدمت مسئولین و مردم شهرستان ماسال ارائه نمائیم.

روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تالش

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۹
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی