پایگاه خبری و تحلیلی ماسال

سایت ماسال نیوز

اینجا یک پایگاه موقت برای سایت ماسال نیوز و انتشار حواشی اخبار پایگاه خبری تحلیلی ماسال است

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۶ بهمن ۹۳، ۱۴:۳۵ - مهدیه
    :(
  • ۴ آذر ۹۳، ۲۳:۱۶ - s.s
    [ki

چهارشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۵۳ ب.ظ

۰

اعمال معاویه و داعش چقدر شبیه هم هستند؟! + سند

چهارشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۵۳ ب.ظ
ثَبجاء که بانویی صالح بود در زمان معاویه و به دستور ابن زیاد به قتل رسید. او را عریان و واژگونه به صلیب کشیدند. ناصبیها هیچ سخنی در اعتراض به این کار نگفتند. اینها حدود ناصبیهاست.


به گزارش ماسال نیوز؛ علامه حسن فرحان المالکی (اندیشمند برجسته عرب) چندی قبل یادداشتی خطاب به حنبلی های افراطی و وهابیهای عربستان سعودی و ناصبی ها (دشمنان اهل بیت علیهم السلام) نوشته بود که مطالعه بریده هایی از این یادداشت؛ نشان می دهد که رفتار حکومتی معاویه در قرن یکم هجری شباهتهای زیادی با رفتار حکومتی داعشی ها در قرن ۱۵ هجری قمری دارد:


... معاویه دستور داد عَمرو بن حَمق خُزاعی را که صحابی پیامبر و از مهاجران بود ذبح کردند و سرش را جلوی چشم همسرش که در زندان معاویه بود انداختند[۱]. ناصبیها خوشحالی کردند. اینکه عَمرو بن حَمق از صحابه و از مهاجران بوده به کلی پوشانده و فراموش شد و هنوز هم کسی از فضایل او چیزی نمی گوید.

...  ثَبجاء که بانویی صالح بود در زمان معاویه و به دستور ابن زیاد به قتل رسید. او را عریان و واژگونه به صلیب کشیدند[۲]. ناصبیها هیچ سخنی در اعتراض به این کار نگفتند. اینها حدود ناصبیهاست. وگرنه معاذ الله که چنین جنایتی را بخواهی به شرع خداوند منسوب کنی.

... عبدالرحمن بن حَسّان بَکری به دستور معاویه زنده به گور شد زیرا با حجر بن عدی همراه بود[۳]. ناصبی ها و سلفیهای افراطی درباره این جنایت سکوت کردند ولی درباره زندانی شدن احمد حنبل و ابن تَیمیه آنقدر زیاده گویی کردند که به تنگ آمدیم.

قَبیصَة بن ضُبَیعَه عبسی به دستور معاویه کشته شد زیرا نسبت به سبّ امام علی بر منبرها اعتراض کرده بود[۴]. اینست حدودِ آنان.

شَریک بن شدّاد حَضرَمی به دستور معاویه کشته شد زیرا با سبّ امام علی مخالفت کرد[۵]. اینها حدود و مجازاتهایی است که ادعا می کنند «شرعی» است! ادعایشان اینست که خداوند دستور قتل کسانی که به عدالت و انصاف فرا می خوانند را صادر کرده است!!

کدام بن حَیّان عَنزی[۶] به دستور معاویه کشته شد زیرا به سبّ امام علی اعتراض کرد[۷]. اینست حدود ناصبیها. رفتار معاویه را «حجت شرعی» می دانند. او را صحابی و «خال المؤمنین» می دانند. در نتیجه معاویه حق دارد هر کاری که می خواهد درباره شرع و دین خدا و تعیین حدود الهی انجام دهد.

مُحرِز بن یحیی تمیمی به دستور معاویه کشته شد زیرا با دشنام گفتن به امام علی مخالفت کرد و از اینکه از علی اعلام برائت کند خودداری کرد[۸]. اینست شور و اشتیاق بنی امیه برای اجرای «حدود شرعی» !! خداوند به انها جزا بدهد!!


.... افراطیها تنوع طلبی و لذت جویی در شکنجه و مجازات را – که بر خلاف دستور خداست – از ناصبی ها آموخته اند و ناصبی ها از بنی امیه فراگرفته اند و بنی امیه از هند به ارث برده اند. سخن در این مورد بسیار است و آنچه گفتم صرفا نگاهی بسیار سریع و گذرا بود. اینها صرفا چند نمونه بود. من هنوز نگفته ام که اینان چه انسانهایی را خورده اند! آری اینان در سال 610 هجری یکی از سادات هاشمی را بعد از آنکه قاضی حنبلی او را به عنوان «بدعتگذار» قلمداد کرد خوردند!! براستی این وحشیگری را از کجا الهام گرفته اند؟ آیا این رفتارهای وحشیانه، شیطانی و چندش آور نیست؟! پس چرا آن را «حدود شرعی» می نامند؟! خدیا پناهی جز تو نیست. ولا حول و لا قوة إلا بالله.


منابع:‌

[۱] . الاستیعاب فی معرفة الأصحاب ، ابن عبد البر ، (دار الجیل ، بیروت) ، ج3 ، ص1173 ، شماره 1909 و اسد الغابة ، ابن الأثیر ، (دار الفکر - بیروت) ، ج3 ، ص714 ، شماره 3906
[2] . در برخی از منابع نام او را شجّاء و برخی دیگر ثبجاء ثبت کرده اند. الحیوان ، الجاحظ ، (دارالکتب العلمیة- بیروت) ، ج‏5 ، ص: 311 تا 313 و أنساب الأشراف ، البلاذری ، (دارالفکر - بیروت) ، ج5 ، ص189 و سمط اللآلى ، ابو عبید الاوبنى ، (دارالکتب العلمیة - بیروت) ، ج‏2 ، ص: 81 و نثر الدر فی المحاضرات ، الآبى ، (دارالکتب العلمیة - بیروت) ، ج‏5 ، ص: 146
[۳] . تاریخ الطبری ، الطبری ، (دار التراث - بیروت) ، ج5 ، ص277 و الکامل فی التاریخ ، ابن الاثیر ، (دار صادر - بیروت) ، ج3 ، ص486 و البدایة و النهایة ، ابن کثیر ، (دارالفکر- بیروت) ، ج8 ، ص52 و نهایة الأرب ، النویرى ، (دار الکتب و الوثائق القومیة - القاهره) ، ج‏20 ، ص: 339 و تاریخ ابن خلدون ، (دارالفکر- بیروت) ، ج3 ، ص16
[۴] . أنساب الأشراف ، البلاذری ، (دارالفکر - بیروت) ، ج5 ، ص262 و ج13 ، ص207 و تاریخ خلیفة بن خیاط ، (بیروت- دارالکتب العلمیة) ، ص131 و تاریخ الطبری ، الطبری ، (دار التراث - بیروت) ، ج5 ، ص275 و 277 و الأغانی ، ابو الفرج اصفهانى ، (دار إحیاء التراث العربی‏ - بیروت) ، ج‏17 ، ص: 102 و تیسیر المطالب فی أمالی أبی طالب ، یحیی بن الحسین ، (مؤسسة زید بن علی الثقافیة - صنعاء) ، ص: 652 و الکامل فی التاریخ ، ابن الاثیر ، (دار صادر - بیروت) ، ج3 ، ص486 و البدایة و النهایة ، ابن کثیر ، (دارالفکر- بیروت) ، ج8 ، ص52
[۵] . أنساب الأشراف ، البلاذری ، (دارالفکر - بیروت) ، ج5 ، ص262 و تاریخ الطبری ، الطبری ، (دار التراث - بیروت) ، ج5 ، 277 و الأغانی ، ابو الفرج الاصفهانى ، (دار إحیاء التراث العربی‏ - بیروت) ، ج‏17 ، ص: 102 و تیسیر المطالب فی أمالی أبی طالب ، یحیی بن الحسین ، (مؤسسة زید بن علی الثقافیة - صنعاء) ، ص: 652
[۶] . نام وی گاهی به صورت « کِدام » با کسر کاف و تخفیف دال و گاهی به صورت « کَدّام » با فتح کاف و تشدید دال قرائت شده است.
[۷] . أنساب الأشراف ، البلاذری ، (دارالفکر - بیروت)، ج5، ص262 و تاریخ الطبری ، الطبری ، (دار التراث - بیروت) ، ج5 ، 277 و الأغانی ، ابو الفرج الاصفهانى ، (دار إحیاء التراث العربی‏ - بیروت) ، ج‏17 ، ص: 102 و تیسیر المطالب فی أمالی أبی طالب ، یحیی بن الحسین ، (مؤسسة زید بن علی الثقافیة - صنعاء) ، ص: 652
[۸] . نام این شخص در منابع اصلی « محرز بن شهاب » ثبت شده است. أنساب الأشراف ، البلاذری ، (دارالفکر - بیروت) ، ج5 ، ص262 و تاریخ الطبری ، الطبری ، (دار التراث - بیروت) ، ج5 ، 277 و الأغانی ، ابو الفرج الاصفهانى ، (دار إحیاء التراث العربی‏ - بیروت) ، ج‏17 ، ص: 102 و تیسیر المطالب فی أمالی أبی طالب ، یحیی بن الحسین ، (مؤسسة زید بن علی الثقافیة - صنعاء) ، ص: 652 و البدایة و النهایة ، ابن کثیر ، (دارالفکر- بیروت) ، ج8 ، ص52

تکمیلی: متن کامل این مقاله را که توسط اسلام ملکی معاف ترجمه شده است در اینجا ببینید
انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۱۲
ماسال نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی